Preek of meditatie over Hooglied

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Is er een dominee die ooit een preek of meditatie heeft gehouden over Hooglied 2:8-10? Zou ik die preek/meditatie mogen ontvangen daar ik vanwege ons aanstaande huwelijk Hooglied aan het bestuderen ben en met name deze verzen mij aanspreken?

Antwoord

Ik heb op mijn website twee preken over Hooglied:  een preek over Hooglied 1,4a en een over Hoogl .8,6v. Misschien is de vraagsteller tevreden te stellen met een verwijzing naar mijn website (dsdenboer.nl). In deze preken heb ik ook het een en ander gezegd over de uitleg van Hooglied. Verder zijn er natuurlijk de Bijbelcommentaren. Het best is m.i. Prof. dr. L. H. van der Meiden, “Het Hooglied” (BBB serie). Alleen antiquarisch te verkrijgen.

Ds. C. den Boer

Aanvulling van een lezer: N.a.v. deze vraag wijs ik op het boek "Het lied der liederen", 38 predikaties over het hooglied van Salomo door C. H. Spurgeon uitgegeven door De Banier.

Lees meer artikelen over:

Hooglied