Geen reactiemogelijkheid bij bepaalde antwoorden

Redactie Refoweb / 11 reacties

Vraag

Waarom kan je op sommige vragen niet reageren? Er staat dan dat de vraag een maand oud is en er niet meer op gereageerd kan worden, terwijl de vraag nog geen dag online staat. Ik had het pas ook al met een vraag over evangelische vrienden en nu weer met de vraag over “seksueel geoorloofd”. Hebben jullie daar een reden voor?

Antwoord

Zeker, we doen niets zonder reden. Als we de indruk hebben dat het onderwerp/antwoord een vervelende (felle) discussie oproept, dan schakelen we de mogelijkheid om te reageren uit. Er staat dan onderaan het antwoord: "Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren. De redactie heeft deze mogelijkheid afgesloten en/of de termijn om een reactie te plaatsen is verstreken (1 maand na publicatie)."

De vragenrubriek is namelijk geen discussierubriek. Het is de bedoeling dat er alleen aanvullende en zinvolle opmerkingen geplaatst worden. Het is bovendien voor de betreffende beantwoorder erg vervelend om te lezen als met zijn bijdrage niet respectvol wordt omgegaan. Voor discussies hebben we ons forum.

Redactie Vragenrubriek

Tags in dit artikel:

refoweb
11 reacties
Giovannino
Dus je zou bij wijze van spreken de beantwoording kunnen knippen/plakken en er een topic van maken?

Een enkele keer vind ik dat een beantwoorder de plank misslaat en typ ik een reactie. Soms lukt dat inderdaad niet omdat de reactiemogelijkheid uitgeschakeld is, soms worden geplaatste posts gewoon verwijderd zonder vermelding van reden. Ik vind het jammer dat er hier niet fatsoenlijk gediscussieerd kan worden, sommige antwoorden roepen nu eenmaal veel reactie op. Ik merk vaker dat er gewoon reacties weggeknipt worden, matig modereren is dat. Dat is aan jullie, maar het roept wel wrevel op.

Verder is dit een prachtige rubriek! ;)
Mink
Groot gelijk Refoweb!
Want vaak is over dat soort dingen al veel gediscusieerd en lokt het vaak felle reacties op.
EVA
was mij idd ook al opgevallen soms mis ik belangrijke dingen in antwoorden, of zie ik dingen staan in antw dat ik denk hoe kan je dat als ds neerzetten! en soms kan je eigen ervaringen nog met de vragensteller delen. Jammer dat sommige onderwerpen worden afgesloten voor reactie's

verder idd de complimenten voor de vragenrubriek
pannenkoek
Ik begrijp refoweb best dat ze dat doen. Als er eerder en discussie is geweest over een legging, en er staan 40 reacties bij, en er wordt weer een vraag over gesteld, dan geven ze antw. en reageren is niet mogelijk. Net zoals de vraag vd week of zaterdag over zelfbevrediging. Eigenlijk is dat ook naar mijn idee niet een onderwerp om over te discuseren.
Ik vind het verstandig!
Rianne1357
Ja het was mij ook opgevallen bij bv beter uit reizen. ik dacht grrr verwachten ze al dat er negatieve reacties komen op het woord "beter uit" maar okay misschien wel goed van jullie hoor. daar is deze site niet voor. Hij moet wel positief blijven. want vele mensen hebben hier veel aan!!! mn complimenten!
Alphonsus
Wanneer het woord reactie wordt weergegeven om te reageren dan laat je open dat er zowel positieve als negatieve reacties kunnen komen.

Het heeft geen zin de mogelijkheid van een reactie te geven op een onderwerp als deze reactie slechts gelimiteerd is tot een aanvulling die alleen maar in lijn is met het gegeven antwoord mag zijn.

Refoweb dient dan ook het woord reactie te verwijderen en een meer to-the-point aanduiding te gebruiken die kort weergeeft wat Refoweb daadwerkelijk bedoeld.
Pompelmoen
Dáár ben ik het mee eens, Alphonsus!
Pompelmoen
(van mij is ook wel eens een kritische reactie verwijderd, omdat ik daarin mijn vraagtekens aangaf over hoe die vraag zou zijn beantwoord als de situatie zich in het buitenkerkelijke in plaats van gergem had afgespeeld. Hups, weggehaald! Buitengewoon vervelend)
Rianne1357
Alphonsus en Pompelmoen, dat ben ik wel met jullie eens. kritiek kan ook opbouwend bedoelt zijn, en moet eigelijk wel kunnen, tenzij t te gek wordt. een ieder moet daar zijn/ haar verantwoordelijkheid in nemen. ook ik denk wel eens, wat een antwoord??? en dan moet je t eigenlijk aan kunnen vullen of bekritiseren kunnen nogmaals op normale manier. maar t gevaar er zijn wel eens discussies van........? dan denk je jongens daar is dit toch niet voor. dus t is wel een afwegen vd website beheerder(s) toch?
roos2
Als er toch niet op een antwoord gereageerd kan worden, dan om verwarring te voorkomen onder de vraag (in de vragenrubriek) het al te vermelden of het woord 'reageer' te verwijderen
ostrogoot
't Blijft wel vreemd dat sommige frequente schrijvers wel kunnen reageren en anderen niet.