Bijbeltekst na volhardend bidden

Ds. B. J. van de Kamp / Geen reacties

Vraag

Ik ben bezig om volhardend te bidden voor een zaak en krijg dan vaak een bepaalde Bijbeltekst te zien of te horen. Wat betekent dat?

Antwoord

Beste vraagsteller of vraagstelster,

Hartelijk dank voor je vraag. Jouw vraag doet mij denken aan het gebed van Paulus in 2 Korinthe 12:7-10. Paulus bidt daar om de wegneming van een doorn in zijn vlees. De uitdrukking “driemaal” kun je ook weergeven met “aanhoudend”. Toen zijn hem de woorden van God toegekomen: “Mijn genade is u genoeg.”  God is en blijft bij hem.

Voor Paulus is het duidelijk wat God bedoelt. Daarom is voor mij de vraag:  Heeft de tekst die jij ontvangt ook duidelijk te maken met de zaak waar jij om vraagt? Mogelijk kan dit gedeelte uit Korinthe je dan ondersteunen en helderheid geven. Maar als de tekst je geheel onduidelijk is, dan wordt het allemaal moeilijker.

Ik zou je dan willen adviseren om een gesprek aan te vragen met je wijkpredikant of je godsdienstleraar op school -afhankelijk van wie en waar je bent- omdat het dan voor mij niet mogelijk is daar goed op in te gaan. Dan moet je echt wel meer van je situatie afweten. Daarvoor is een pastoraal gesprek ook veel dienstbaarder dan een vragenrubriek.

Hartelijk hoop ik dat ik je hiermee verder heb geholpen.

Ds. B. J. van de Kamp

Lees meer artikelen over:

bidden