Bijzondere ambtsdragers in de Saambinder

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

Waarom staan er zo vaak verhalen over vroegere ‘bijzondere’ ambtsdragers op de voorpagina (!) van de Saambinder? Er is toch wel andere informatie te melden over een gemeente? Zetten we de ambtsdragers nu niet een beetje op een voetstuk? Er zijn vandaag de dag toch ook heel goede ambtsdragers? Het schetst naar mijn idee het beeld dat goede ambtsdragers echt alleen iets van vroeger is, iets wat ver van je af staat. Wat natuurlijk niet zo is...

Antwoord

Hierover kan ik niet veel zeggen.

Drie dingen:

1. Stelt uw/jouw vraag aan de redactie van ons kerkelijk weekblad.

2. Het is niet verkeerd om terugzien naar het verleden: Gods genadewerk in harten van mensen die Hij, in de middellijke weg, in Zijn dienst heeft willen gebruiken. Natuurlijk zonder in mensen te eindigen en het verleden te ver idealiseren. Leest hierbij Hebr. 13 vers 7 en 8. (Ook vers 8!)

3. Door Gods goedheid geeft de Heere ook vandaag ambtsdragers die hun werk, met Gods hulp en in Zijn kracht, met ernst, liefde en bewogenheid doen. Zie hun werk in het licht van vers 8! En omringt hen met jouw/uw gebed! Leest de eerste verzen van Filippensen 2 eens. Vooral vers 5! Laat dat ons uitzien zijn!

Hartelijke groeten,
Ds. D. W. Tuinier

Lees meer artikelen over:

Gereformeerde Gemeenten (GerGem)