Man wil zich laten dopen bij Jehovagetuigen

Ds. B. de Romph / 2 reacties

Vraag

Mijn man is vroeger gedoopt (hervormd) en heeft zich uit laten schrijven. Hij wil zich laten dopen bij de Jehovagetuigen. Ik vraag me af of hij wel de juiste weg aan het bewandelen is. Wat kan ik doen?

Antwoord

Geachte mevrouw,

Als ik uw vraag lees, dan is uw man wel helemaal het pad kwijt. Uw man hoeft niet meer gedoopt te worden, want hij is gedoopt. Al is dat jaren geleden en al heeft hij zich bij de Nederlandse Hervormde Kerk laten uitschrijven, daarmee is zijn doop niet ongedaan gemaakt. We kunnen  onze doop nooit meer ongedaan maken, omdat de Heere Dezelfde blijft. Daar kom je nooit meer vanaf en gelukkig maar. De Heere heeft daarmee alleen maar ons behoud op het oog.

Maar hoe komt uw man nu bij de Jehovagetuigen? Ze geloven niet eens in de drieënige God en hoe kunnen zij dan dopen in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. En omdat zij niet gedoopt worden  in de naam van de drieënige God erkennen wij die doop niet. De Jehovagetuigen zijn een valse godsdienst. De belijdenis van Athanasius (achter in uw Bijbeltje) zegt dat wie de drieëenheid niet gelooft, niet zalig kan worden.

Laat uw man contact opnemen met de Hervormde kerk waartoe hij behoord heeft. Die dominee zal het hem duidelijk maken dat het zo niet kan. U kunt voor uw man bidden of de Heere zijn ogen ervoor wil openen en hij de weg gaat, die de Heere ons in Zijn Woord wijst.

Hartelijke groeten en Gods zegen in deze voor u ook moeilijke vragen.

Ds. B. de Romph

Lees meer artikelen over:

doopJehovah's Getuigen
2 reacties
abcd
Ik raad je aan samen met je man eens te kijken op avjg.info of 4jehovah.org.
(Die laatste website is in het Engels en van voormalige JG's, maar bevat heel veel ingescande Wachttoren publicaties die de valsheid van dat genootschap aantonen).

'' En omdat zij niet gedoopt worden in de naam van de drieënige God erkennen wij die doop niet.''
Als ik het goed heb, dopen zij in de naam van de Vader, de Zoon(=de engel Michael) en 'heilige geest'(wat net zoiets is als water of elektriciteit).

Gods zegen!
AHHK76
Heel triest... Ik denk dat je met hem kunt praten en voor hem kunt bidden. Je mag ook vragen of anderen dit ook willen doen. Maar verder kun je dit niet dwingen of sturen. Ik zei ook een keer tegen iemand die hun samenkomsten ging bezoeken dat het een sekte was, maar dat hielp niets. Die persoon voelde zich gekwetst en afgewezen. Terwijl ik haar wilde waarschuwen uit liefde... Deze mensen zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk, dat is heel moeilijk! Ik hoop dat je zelf hulp kracht en troost bij God zoekt en daarin standvastig blijft! Zijn zegen wens ik je toe!