Prikkelende beelden bekijken

Redactie Refoweb / 22 reacties

Vraag

Als een man via internet en boeken seksueel prikkelende beelden bekijkt en leest, is dat dan ook overspel?

Antwoord

22 reacties
vlokje
Ik weet niet of ik zo mag leven zoals ik leef als ik de Bijbel er op na lees, en deze dominee hoor. Want ik voel met niet slecht en dat moet wel van deze dominee, en volgens de God van de Bijbel ook. Hoe slechter we onszelf voelen hoe reformatorischer het is. Hier voel ik persoonlijk God niet in. Het spijt me maar ik denk dat we een verschillende God kennen.
Zouden er dan toch meerdere Goden zijn? Ik denk dat we zelf ons Godsbeeld maken, vanaf onze eerste dag dat we hier op aarde zijn. Ik ken inmiddels beide Godsbeelden: een God die liefde genoemd wordt maar tevens straks eeuwig miljoenen mensen zal gaan pijnigen vanwege soms misschien maar 3 zonden in hun leven, en ik ken een God van onvoorwaardelijke liefde. Ik heb toch liever die laatste God.

Ik mag geen 'gesneden' beeld (volgens mij kan dat ook in je hoofd) van God maken, maar laten anderen dat dan ook niet meer doen.
Hoe weten we hoe boos God is op zonde? Alleen op grond van de Bijbel? Ik wil het toch ook nog wel heel graag uit zijn eigen mond horen. Ik spot geenszins, maar ik weet pas zeker dat de Bijbel waar was, als straks alle oordelen werkelijk voltrokken zullen worden. Ik geloof dat het anders zal zijn, maar ga hier geen preken over houden. Ontelbare dominees doen het op voorhand wel, ik wens ze straks op de oordeelsdag een genadige God.
Roozemond
Ik geloof dat er maar 1 God is en die God mag ik door genade liefhebben. Ds zei heel duidelijk: God is liefde, volkomen liefde! Volgens mij heb je totaal niets van de context begrepen waarin deze dienst staat. God is voor mij ook liefde en tegelijk Rechter waar ik van harte achter sta. Ik houd niet van alleen maar die 1zijdige prediking dat God alleen maar liefde is. Dan neem je een halve bijbel. Nee, je hoeft je van deze ds niet slecht te voelen, rare conclusie die weergeheel buiten de context valt. Weet je wat me opvalt vlokje als ik al jouw reacties lees? Dat niets en niemand deugt! Iedereen zit er volgens jou naast. Toch hoop ik van harte dat je reizend bent naar die stad die fundamenten heeft, wiens bouwmeester Jezus Christus is.