Bang door aanslagen en terreurdreiging

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Met alle dingen die er om ons heen gebeuren momenteel (aanslagen en terreurdreiging) ben ik bang geworden. Ik ben niet bang voor de dood, of voor de wederkomst, maar wel aan wat eraan vooraf gaat. Ik merk dat die angst mij volledig in zijn greep heeft (misschien draagt mijn zwangerschap hier wel erg aan bij). Het doet me heel veel verdriet eraan te moeten denken dat mijn man en dochtertje zonder mij verder zouden moeten als mij wat overkomt, of de gedachte dat ik dan onze dochter en ons tweede kindje niet op kan zien groeien. Het doet me nog meer verdriet te denken dat hen iets kan overkomen. Hoe ga ik met deze angst om? Zijn er bijbelteksten die mij rust kunnen geven?

Antwoord

2 reacties
AHHK76
Lieve moeder,
Wat fijn dat je zelf niet bang bent voor het sterven of de wederkomst. Betekent dit dat je mag weten, dat je bij God hoort?! Wat heerlijk!
Er gebeurt veel in de wereld en daar kun je bang van worden, als je zwanger bent, zorgt dat vaak voor meer gevoeligheid!
Lees alle teksten eens in de Bijbel, waar "Vrees(t) niet" in staat. Iedere dag 1 om de dag mee te beginnen een (online) concordantie kan helpen om ze op te zoeken. Verder als je kunt.. zing dan. Je hoeft geen zangeres te zijn ofzo, maar gebruik je stem en event. een zangbundel of cd. Dit heeft mij zo geholpen. De duivel gaat op de vlucht voor ons gezang en de Heere God neemt vaak onze angsten weg als wij zingen! Dan kan het zijn dat je eerst tegen jouw gevoel in zingt en later jouw gevoel er in mee gaat!
Gods zegen toegewenst...
QM
Dit geldt niet alleen voor de vraagsteller, maar voor heel veel mensen: je moet je niet laten leiden door emotie, maar nuchter blijven. Nederland is gewoon heel veilig. Een grote aanslag in Europa komt zeer zelden voor, zeker in Nederland. En als er een aanslag gebeurt is daar nog maar een bijzonder klein percentage van de bevolking bij betrokken!