Bepaalt God je levenspartner?

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Bepaalt God je levenspartner? Heeft Hij iemand voor je uitgekozen? Ik ben namelijk een jongen tegengekomen en op de een of andere manier voel ik en weet ik heel zeker dat hij de man van m'n dromen is. Brengt God ons bij elkaar als wij voor elkaar bestemd zijn?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ja, ja en nog eens ja. Dat zijn de antwoorden op je drie vragen. Maar toch kun je nu niet gaan zitten wachten tot er een briefje uit de hemel valt of zoiets. God kent jou, lees maar in Psalm 139. Hij kent je levensweg (dus ook je -aanstaande- partner), want al je dagen zijn al in Zijn Boek geschreven. Hij heeft de mens echter ook gemaakt met een eigen wil en verantwoordelijkheid. Zodat je -biddend- je weg mag gaan. Moeilijk, hè? Want, oh, wat zou het gemakkelijk zijn als we (met alle eerbied) konden zeggen: "God, geef me dit, doe dat voor me." Maar zo gaat het in het leven niet. God heeft wél Zijn beloften gegeven, dat Hij er wil zijn voor diegene die Hem zoeken. Én dat Hij alle dingen doet meewerken ten goede (waarbij Gód weet wat het goede is!). Van ons vraagt dat geloof en vertrouwen. Ook wat betreft het kiezen van de juiste levenspartner.

Gode bevolen!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

relatiekeuze
4 reacties
janvanverweg
God bepaalt je levenspartner, maar dat wil niet zeggen dat als de ware nu onder een auto komt er niemand meer voor je is. Voordat je getrouwt bent zijn er meerdere opties :) maar zodra je getrouwd bent is dat de ware voor je die God voor je beschikt heeft.
AHHK76
Het kan zo zijn dat er iemand op je weg komt en je denkt: dat is hem. Bij nader inzien blijkt dat je toch niet bij elkaar past. Dan moet je het uitmaken en niet zeggen: Hij is op mijn weg geplaatst door God.
Het kan ook zijn dat je verliefd bent en hij ziet je niet staan... Dan mag je best biddend (!) naar wegen zoeken om toch te laten merken dat jij wel om hem geeft.
Het kan ook zijn dat één van de twee denkt: dit is de man of vrouw die God voor mij heeft bestemd... Maar de ander wil niet of maakt het uit. Ja, dan houdt het ook op.
Ten slotte is het niet zo dat als je allebei een kind van God bent (wat natuurlijk heel mooi is!) dat je dan altijd bij elkaar past!
Het kan heel moeilijk zijn om Gods wegen te zien en te begrijpen...! Zeker als één van de twee of alle twee in een relatie denken dat zij hun vriend/vriendin van de Heere hebben gekregen en dat het dan toch anders gaat.
Doe alles biddend om Gods leiding, maar gebruik ook je verstand!
flower94
@AHHK76
met de laatste regel stem ik van harte mee in!
Ik weet het is heel lastig om te weten of je vriend/vriendin de juiste partner voor je is!
MUS
Of God je levenspartner bepaalt, hangt er vanaf hoeveel je Hem laat bepalen... Je kunt ook een eigen weg gaan.