Uit de kast komen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik weet sinds twee jaar dat ik lesbisch ben. Of ik een relatie wil weet ik nog niet maar ik wil het gewoon vertellen. Ik voel me zo schijnheilig omdat ik de schijn op moet houden dat ik hetero ben. Mijn ouders heb ik het al wel verteld en die reageerden geschrokken, maar ik blijf hun kind. Ik ben bang dat mijn vriendinnen me niet meer als vriendin willen en achter mijn rug over me gaan praten. Ook ben ik bang dat heel mijn dorp het van me weet en me gaat naroepen, enzo. Heeft u soms tips voor me?

Antwoord

Ik denk dat het het beste is om daar eens met een deskundige op dat gebied over te praten hoe je daarmee moet omgaan. In de eerste plaats of je echt wel lebsich bent en als dat zo is of je dat aan anderen mee moet delen en zo ja hoe je dat dan moet doen. Ik denk dat je daarvoor het beste contact op kunt nemen met Eleos of de Stichting tot Heil des Volks in Amsterdam.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

geaardheidlesbisch