Urine onfris

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Sinds een aantal weken ruikt mijn urine erg onfris. Dit is niet alleen 's ochtends. Ik gebruik geen vitaminepillen. Kan het komen van andere soorten medicatie? Of wat kan het anders zijn?

Antwoord

Beste vragensteller,

De geur van urine wordt onder andere bepaald door wat je inneemt (dus ook medicatie). Soms kan een andere geur veroorzaakt worden door een ontsteking, deze oorzaak wordt waarschijnlijker als er nog andere plasklachten zijn (bijv. frequente, branderige plas). Dan is het verstandig de urine even te laten nakijken bij de huisarts.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

plas(sen)