Heilige doop in de Gereformeerde Gemeente

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Kunt u kort uitleggen wat de heilige doop in de Gereformeerde Gemeente inhoudt. En heeft u eventueel nog meer informatie over de Ger. Gem. of is dat ergens verkrijgbaar?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Predikanten kunnen verschillende accenten leggen, maar volgens de Ger. Gem. moeten we de Drie Formulieren van enigheid geloven en daar staat de betekenis van de Heilige Doop beschreven in artikel 34 van de NGB en zondag 27 van de HC. Wie daarvan afwijkt moet gecorrigeerd worden. Lees eens wat Ursinus in het schatboek (de uitleg van zijn eigen catechismus) zegt in de verklaring bij vraag en antwoord 74 als het gaat over de kinderdoop.

Een mooi boek over de betekenis van de Heilige Doop in de opvatting van de Ger. Gem is het boek van Ds. C. Harick: "Ons doopformulier".

Ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant