Licht-katholiek opgevoed en op zoek naar kerk

Ds. C. den Boer / Geen reacties

24-08-2003, 00:00

Vraag

Ik heb een vraagje over het vinden van een goede kerk/gemeente evangelie bij mij in de buurt. Ik ben licht-katholiek opgevoed. De laatste tijd is de druk er heel erg om naar een kerk/gemeente toe te gaan omdat ik vrij nieuwsgierig ben naar het geloof in God. Dat heb ik overigens altijd wel gehad, alleen ik geloofde voor mezelf en leefde goed voor anderen. Nu ligt de situatie zo dat ik er altijd voor mensen ben, maar als ik het zelf moeilijk heb, graag de steun van God dichter naar me toe zou willen trekken. Het verlangen om meer te weten van God komt nadat ik vorig jaar met een nichtje van me naar een evangeliegemeente toe ben gegaan en ik daar veel "energie" kreeg en me erg op me gemak voelden met mensen om me heen die nog respect voor dit leven willen tonen. Dus graag zou ik willen weten hoe en in welke kerk/gemeente ik mijn band met God zou kunnen versterken. Ik woon in Breda. Ik geloof dat er hier ook een gemeente is, maar als ik meerdere adressen heb zou ik het fijn vinden om te weten.


Antwoord

Beste vraagsteller/ -ster,

De eerste raad die ik je wil geven is: lees je Bijbel. Dat is het Woord van God waardoor de Heere God Zich aan ons openbaart. Daarin vind je ook antwoord op de grote vraag naar de zin van ons leven. Wij zijn -zegt de Bijbel- mensen die gered moeten worden. Want wij zijn verloren. Verloren, omdat wij ons van God hebben losgerukt en voor onszelf zijn gaan leven. En nu is de Heere Jezus in de wereld gekomen om zulke mensen te redden. Dat wil zeggen, dat Hij voor hen aan het kruishout stierf en daardoor de weg vrijmaakte naar God. Hij wilde onze zonden dragen en ons met God verzoenen. Hij is ook opgestaan uit de dood en is thans bij Zijn Vader in de hemel waar Hij bidt voor hen die om God verlegen zijn.

Hij zal dat zeker ook voor jou doen, als je Hem je zonden en zorgen in handen geeft. Je kunt alles wat er in je hart leeft, aan Hem kwijt. Hij is werkelijk een raadsman voor ieder die nederig naar Hem vraagt. En Hij wil ook door Zijn Geest in ons hart komen wonen, zodat we vrede en blijdschap hebben waardoor ons leven opvrolijkt. Dan gaan we het ook zien, wat het doel van ons leven is: God grootmaken en liefde uitstralen naar onze naasten toe.

Dit is de kern van de boodschap van de Bijbel. Het is goed, dat je ook zoekt naar een goede uitleg van de Bijbel. Daarom kan ik het begrijpen, dat je een kerk/gemeente zoekt, waarin je verder onderwezen wordt in de dingen van het geloof en waarin je elkaar onderling in de liefde kunt versterken.

En nu moet ik eerlijk zeggen, dat niet iedere voorganger/predikant een rechte uitlegger van de Bijbel is. Er zijn ook dwaalleraars. Je moet dus zoeken naar een Bijbelgetrouwe voorganger die -laat ik het maar heel ouderwets zeggen- de mens op het diepst vernedert en de Heere Jezus op het hoogst verheerlijkt.

Eerlijk gezegd, weet ik niet, hoe de situatie is in Breda. Daar mag ik dus niet over oordelen. Ik kan je wel de naam en het adres geven van iemand in Tilburg die je zou kunnen schrijven of opbellen. Misschien kan hij je zeggen, of er in Breda of omgeving een gemeente is, waar je naar toe zou kunnen gaan. Het is: dhr. E. Wolfswinkel; Karpatenlaan 62; 5022 GJ Tilburg (013-54 30 476). Je mag gerust zeggen, hoe je aan zijn naam en adres komt (zeg maar, dat je het van mij hebt gehoord: C. den Boer, Barneveld). Ik wens je heel graag toe, dat de Heere je Zijn vrede en liefde doet ervaren, waardoor je leven perspectief krijgt.
 
Ds. C. den Boer (Barneveld)

Lees meer artikelen over:

kerkkeuze
Dit artikel is beantwoord door

Ds. C. den Boer

  • Geboortedatum:
    20-04-1931
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barneveld
  • Status:
    Inactief
241 artikelen
Ds. C. den Boer

Bijzonderheden:

Dominee den Boer is op 11 juni 2019 overleden.

Website: dsdenboer.refoweb.nl
Lees ook: 'Digitale levenswerk ds. C. den Boer afgerond' & 'Ds. C. den Boer overleden'


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties

Terug in de tijd

Ik heb een verschrikkelijke zonde begaan, meerdere eigenlijk. Afgelopen tijd heb ik meerdere malen heel dicht bij God mogen leven, mocht ik Zijn liefde ervaren en dat ook uitstralen naar mijn omgeving...
2 reacties
24-08-2015
Mag je scheiden als je wel als gelovigen in de kerk getrouwd bent maar wanneer je partner in de loop van het huwelijk het geloof vaarwel zegt, zich ergert aan christelijke gebruiken en wekelijks comme...
2 reacties
24-08-2016
Ik ben nu op vakantie en lag met m’n neefje en een vriendin op bed. Midden in de nacht werd ik wakker nadat ik m’n vriendin had geschopt. Ze vertelden mij dat ik af en toe kreunde en allemaal dingen a...
Geen reacties
24-08-2018
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering