Genadetijd goed besteden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik blijf worstelen met het feit dat ik verantwoordelijk ben voor mijn tijd invullen. Ondanks dat Jezus alles heeft volbracht, blijven wij wel verantwoordelijk hoe met Jezus en Gods Woord om te gaan en onze genadetijd goed te besteden. Ik blijf daarom die dwang voelen om elke dag minstens een half uur aan de Bijbel te besteden. Omdat dit mij niet lukt word ik moedeloos en raak ik het weer kwijt.

Preken luisteren, boeken lezen is voor mijn gevoel niet goed genoeg omdat het om de Bijbel gaat, toch voelt dit als niet te kloppen. Ik raak verstikt in mijn werken terwijl het gaat om Gods werk en Hij zegt toch dat het geloof uit het gehoor is en het gehoor uit het woord van God? Ik blijf bang voor het feit dat God straks zal zeggen dat Hij mij niet kent omdat ik te weinig tijd aan Hem heb besteed. Er staat toch ook dat er veel mensen in Zijn Naam geprofiteerd hebben en niet iedereen die Heere, Heere zegt zal het koninkrijk ingaan?

Ik heb verheldering nodig en een plan om eenvoudig mijn genadetijd goed te besteden.