Eert uw vader en uw moeder opdat uw dagen verlengd worden

Ds. J. Bos / Geen reacties

Vraag

Wat betekent het volgende: Eert uw vader en uw moeder opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Heere uw God geeft?

Antwoord

Beste vrager,

U zou, voor het antwoord op deze vraag, de verklaring van Matth. Henry eens kunnen opslaan op Exodus 20:12. Hij schrijft: "Deze belofte is verklaard in Efeze 6: 3 o.a.:"Zij, die hun  plicht betrachten jegens hun ouders, en dit en de overige van Gods geboden houden, kunnen er zeker van wezen dat het hun zal welgaan, en dat zij zolang op de aarde zullen leven, als de oneindige Wijsheid het goed voor hen acht; en zo hun dagen op aarde verkort mochten wezen, zal hun dit overvloedig vergoed worden in eeuwig leven, het hemelse Kanaän dat God hun geven zal.” Lees ook 1 Tim. 4: 8

Met vriendelijke groet,
Ds. J. Bos

Lees meer artikelen over:

ouders eren