Angst voor de eeuwigheid

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

De laatste tijd ervaar ik bij tijden zo’n angst in mijn hart voor de eeuwigheid. Vooral als ik ‘s avonds op bed lig grijpt het me zo aan. Ik voel angst voor God om Hem straks te moeten ontmoeten. Ik heb Hem zo nodig, maar ik mis Hem nog in mijn persoonlijk leven. Ik zou zo graag iets van Zijn liefde willen ervaren. Wat moet ik doen?

Antwoord

Wat je moet doen? Naar de Heere Jezus. Vandaag nog. Belijd Hem je schuld. Sla je armen van het geloof om Hem heen en laat Hem nooit meer los. Kan dat? Ja! Zie onderstaande artikelen:

2 reacties
Samanthi
Het antwoord wat gegeven is, is kort en zeer krachtig.
Jezus alleen, Zijn bloed reinigt van alle zonden.
Romeinen 10

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid. 11 Want de Schrift zegt: Een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden.

Ik weet dat honderden vragen op je afkomen, vertel maar gewoon wat je hier opgeschreven hebt, vertel dat je bang bent dat je geloof mist, Hij weet het immers allang? Gods zegen ik bidt voor je.
ReposAilleurs
Zie op de woorden van Jezus, en van niemand anders.

Christus zegt: 'Indien iemand door Mij ingaat, die zal behouden worden.' Wellicht zegt u, maar ik heb gruwelijke zonden bedreven, zonden waarover te schandelijk is om van te spreken. Als de mensen het wisten, zouden ze mij stenigen. Toch zegt Christus: 'Indien iemand door Mij ingaat, hij zal behouden worden.' Zegt een ander: Maar ik heb Hem heel mijn leven versmaad, ik heb gezondigd tegen mijn godzalige ouders, mijn godzalige leermeesters, tegen mijn Bijbel, tegen mijn geweten, tegen de Heilige Geest Die aan mij heeft gearbeid; dan nog is het woord van Christus, Die niet liegen kan: 'Indien iemand door Mij ingaat, die zal behouden worden.' Wat voor rang of leeftijd u bent, u word uitgenodigd om door Christus in te gaan.

(Maccheyne, uit bijbels dagboek 'Nu reis ik getroost')