Het kledingmerk G-sus (2)

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Geachte heer Van Heijningen. Ik wil u bedanken voor uw antwoord op de vraag over het dragen van kleding van G-sus. Als je de hele merknaam bekijkt zie je dat er nog veel meer mis is. De originele merknaam is namelijk G-sus-sindustries. Dat verbasterde woordje sin staat voor zonden. Ik hoop dat jongeren deze merknaam niet willen dragen, want Jezus heeft de zonden overwonnen door zijn dood (zie 1 Joh 2: 1-2) en is in geen geval een producent van zonden. Ik hoop voor de steller/stelster van de vraag dat je er voor uit mag komen op school. Ik weet hoe moeilijk het is om er voor uit te komen, en jezelf en je onzekerheid aan de kant te zetten, maar de Heilige Geest zal je erbij helpen, dat heb ik ook ervaren. En niets heeft meer waarde dan in dienst te mogen staan van Gods Koninkrijk.

Antwoord

Hartelijk dank voor deze waardevolle aanvulling! Als wij als christenen via het dragen van dit kledingmerk de gelegenheid krijgen om te getuigen van Jezus Christus heeft de duivel in elk geval zijn doel niet bereikt. Dat is voor ons erg fijn, zoals je ook al aangeeft, dat het staan in dienst van Gods Koninkrijk het meeste waarde heeft in dit leven. Dat kan dus ook in onverwachte situaties en tegenover mensen die daar niet (direct) om gevraagd hebben. Tegelijkertijd wordt God dan groot gemaakt.

Ik moet zo denken aan het bordje boven het kruis van Jezus met daarop zijn beschuldiging: Jezus de Nazarener, de Koning der Joden. Dat heeft Pilatus niet bedoeld om Jezus mee te eren, maar ondertussen gebeurde het toch wel! En God zij dank, kan dat ook vandaag.

Met vriendelijke groet,
Michel van Heijningen

Lees meer artikelen over:

kleding