Biofytonentherapie

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Kan iemand mij uitleggen hoe biofytonentherapie werkt en natuurlijk of we dit als christen kunnen gebruiken?

Antwoord

Beste vragensteller,

De vraag is wat mij betreft niet hoe biofytonentherapie werkt maar of het werkt. Ik zal het toelichten.

De gedachte is dat cellen in het lichaam (maar ook in dieren en planten) informatie uitwisselen door lichtdeeltjes (fotonen). Daar zijn ook aanwijzingen voor. Biofotonentherapeuten gaan er vanuit dat als de cellen ziek zijn ze een minder goed lichtsignaal (disharmonisch profiel) uitzenden. Met de biofytonentherapie zou je dit positief kunnen beïnvloeden en genezing bewerkstelligen. De therapie gaat uit van een ander wereldbeeld dan het christelijke wereldbeeld en behoort tot de energetische geneeswijzen. Over de ethische kant van energetische geneeswijzen kun je bij eerder gegeven antwoorden terecht.

Er is mijns inziens (nog) onvoldoende overtuigend bewijs dat de therapie goed werkt. De cellen en de communicatie tussen de cellen lijken mij te complex om dat op deze manier goed te kunnen beïnvloeden. Ik zou mijn geld er niet aan uitgeven, los van de vraag of je als christen deze therapie kan ondergaan.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

natuurgeneeskunde