Bekering, genade of zelf doen

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

In de kerk hebben de dominees het vaak over bekering. Aan de ene kant is het enkel Gods genade, aan de andere zeggen ze van bekeert u, dat we het zelf kunnen, ofzo?! Dit klinkt voor mij erg tegenstrijdig wil iemand mij uitleggen hoe dit zit.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

3 reacties
Jeremiah
"Begin er nou eens mee, probeer het eens, waag het er nou eens op"

Ds. J.W. Kersten
aleph
Ik hoorde ooit van Ds. J.H. Velema een uitdrukking (ik meen van Boston) die alles met deze vraag te maken heeft.
'Als u doet wat u kunt, zal God doen wat u niet kunt.' Persoonlijk heb ik hier veel aan gehad.
CorsdeKort
Bekeren is keren, omdraaien. Van een leven waarin je gewoon maar deed wat je wou, naar je lusten en begeerte naar een leven met God, waarin je dan graag wil gehoorzaam zijn aan zijn geboden.

God kan aan je trekken maar het beslissen, je afwenden van je slechte wandel is aan jou. Het is een stap in geloof. Ik kon dat destijds niet. Ik zat vast aan vrienden, zonde, een verkeerde omgeving e.d. en heb God toen meerdere keren, vanwege mijn onmacht, erg krachtig gebeden om hulp!

Hij heeft mij toen erg geholpen al ging dat wat anders dan verwacht. Ik raakte werkeloos, reed mij auto totalloss, kreeg schulden en veel meer.....
Maar het hielp!!!