Leuke jongen uit Ger. Gem.

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik heb heel erg goed contact met een jongen en we hebben echt een klik. Beiden zijn we kinderen van de HEERE. Ook kunnen we heel goed over het geloof praten, en de diepste dingen delen. Alleen hebben we in die eenheid een groot verschil. Hij is belijdend lid van de Gereformeerde Gemeenten. En Ik heb erg veel moeite met de prediking en manier van gemeente-zijn in dat kerkverband, omdat het ver van de bijbel staat, mijns inziens. En nu zit ik met een groot dilemma. Als wij een relatie krijgen, wordt van mij verwacht dat ik mee ga naar die kerk. Als ik al een meditatie hoor van een predikant van dat kerkenverband, dan wordt mijn geloof al erg aangevochten. Het weerhoudt mij tot nu toe om verkering met die jongen te nemen. Hoe zou ik daar in Bijbels licht mee om kunnen gaan?

Antwoord

4 reacties
John61
Vraagsteller: je bent volwassen en hoeft niet aan de verwachtingen van je omgeving te voldoen, ook niet voor wat betreft de kerkkeuze. Hetzelfde geldt voor je vriend. Ouders moeten hun kinderen los laten en hen hun eigen beslissingen laten nemen, ook voor wat betreft de kerkkeuze. Kies biddend samen met je vriend een kerk die bij jullie beide past. Dat kan betekenen dat je beide water bij de wijn moet doen. Vanuit liefde voor elkaar moet dat kunnen. De kerk kan je niet behouden, je geloof wel. In Johannes 14:2 zegt Jezus " In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken". De Gereformeerde Gemeente is één van die veel woningen, het is niet de enige woning. Ik weet dat er binnen onze gezindte soms anders over wordt gedacht, maar dat is niet Bijbels en druist tegen de woorden van onze Heer Jezus in. Dit om je situatie te relativeren.
juni
fijn dat je en leuke jongen hebt.
zal je de urls serieus lezen?
een idee misschien,om alles eens op te schrijven,waar je tegen aan loopt.
Dat kan je met zijn predikant,vast wel bespreken.samen.
krijg je misschien uitleg,om te overdenken.Het beter te begrijpen,waarom je geloof wordt aangevochten.

misschien is dat niet eens erg joh. dan wortelt het misschien wel goed?
kan toch?
k,hoop dat je een weg vindt
Ineke
Misschien een idee om eens bij verschillende kerken van de Ger.Gem te een dienst te beluisteren...zul je zien dat er onderling nogal het en en ander verschilt. Sommige gemeente's zijn erg wettisch en voelt het misschien niet zoals je zou wensen maar er zijn ook bijzondere gastvrije ,hartelijke gemeente's bij! Waar wet en evangelie gepreekt wordt.
Wat je opmerking : dat daar de prediking ver van de bijbel staat kan ik het niet eens zijn! Zoeken wij allen over kerkmuren heen niet Diezelfde genadige God die ons verlost van onze zonden?! Waar we 24/7 ons hele leven aan toe mogen betrouwen?
Jammer dat er tussen de verschillende kerkgenootschappen zo'n verwijdering is.....terwijl Daar Boven er een grote schare voor de troon juicht in liefde verbonden met elkaar en hun Heiland!

Wat betreft je vriend als het echte liefde is heb je wat voor elkaar over en mag je offers brengen dat geldt voor beide kanten.
juni
ineke@Zou je dat erg wettische' kunnen uitleggen?
waar moet ik aan denken,als ik zoiets lees?
vast bedankt,k,hoop dat ik het dan zal begrijpen