Eenvoudig het geloof uitleggen

Ds. C.J. Droger / 1 reactie

Vraag

Kunt u voor een jongen met autisme kort uitleggen wie God is, de redding door Zijn zoon, en de werking van de Heilige Geest?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hartelijk dank voor je vraag. Het is geen eenvoudige vraag. Hoe leg ik in het kort uit wat je vraagt? En aan wie mag ik het uitleggen? Hoe oud ben je en welke vorm van autisme heb je? Ik ga toch een poging wagen.

Wie is God? God is de Schepper van alle dingen. Hij heeft aan het begin van de wereldgeschiedenis alles gemaakt. De lucht en de aarde, de bomen en de planten, de zon, de maan en de sterren, de dieren en de eerste mensen. Wat was Gods scheppingswerk mooi! God is ook voor Zijn scheppingswerk blijven zorgen. Hij zorgt ervoor dat Zijn werk in stand blijft. En daarom vallen nu de bladeren van de bomen, want als dat niet zou gebeuren, zouden de bomen met bladeren van de winter allemaal dood gaan.

Gods scheppingswerk is maar heel kort mooi gebleven. Adam en Eva die in het paradijs mochten wonen en werken, hebben op een dag tegen God gezondigd. Ze hebben gegeten van de boom waarvan ze niet mochten eten van God. En toen is er heel veel narigheid in de wereld gekomen. Adam en Eva werden zondaar, moesten uit het paradijs, zouden op een bepaald moment moeten sterven en konden niet meer met God leven, tenzij God dat mogelijk maakte. En dat deed Hij! Gelijk na de zondeval beloofde Hij al dat er een Verlosser zou komen. En die zou de schuld van de zonden van een deel van de mensen die op aarde zouden wonen, betalen en er zo voor zorgen dat zij weer in een goed contact met de HEERE konden leven.

Die Verlosser is de Zoon van God geweest. Hij is naar de aarde gekomen en wilde geboren worden in een stal in Bethlehem. Aan het einde van Zijn leven is Hij aan een kruis gehangen op Golgotha. En toen Hij daar stierf, de Heere Jezus, betaalde Hij de schuld van Zijn volk. En maakte Hij het mogelijk dat het weer goed kwam tussen God en mensen. En hoe komt het weer goed?

Daar zorgt de Heilige Geest voor. God de Vader en God de Zoon sturen Hem in de harten van mensen en dan gebeurt daar een groot wonder. Zij worden dan wederom geboren. Dat betekent dat zij de HEERE echt gaan leren kennen en zoeken. De Heilige Geest laat hen ook zien dat de Heere Jezus ook voor hen gestorven is. En als je dat echt mag geloven, krijg je vrede met God. Mag je weten: het is weer goed tussen de HEERE en mij. En weet je: ooit zal ik voor eeuwig bij de HEERE zijn. Eerst in de hemel, daarna op de nieuwe aarde. Ik hoop dat jij daar ook zult zijn!

Hartelijke groeten!
Ds. C. J. Droger

Ds. C.J. Droger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Vlaardingen
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

autisme
1 reactie
juni
er zijn mooie boekjes van van dam geschreven erg kinderlijk.