Bijbetalen voor reconstructie

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Mag een chirurg zomaar 2500 euro extra vragen voor een reconstructie na behandeling van borstkanker? Wat ik bedoel is: zwart betalen zonder dat je er iets van zou terugkrijgen van je ziektekostenverzekering.

Antwoord

Sommige (cosmetische) ingrepen worden door een verzekeraar niet vergoed. Dat is na te vragen bij de verzekering. Wanneer de ingreep niet vergoed wordt, ik kan dat niet overzien, dan mag de chirurg een rekening sturen. Zwart betalen kan natuurlijk niet. Wanneer de verzekering niet vergoedt, kan het wellicht een idee zijn om te informeren of de ingreep overal zoveel kost.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

verzekering