Niet gelovig

J.W.N. van Dooijeweert / 4 reacties

Vraag

Ondanks dat ik niet gelovig ben, struin ik nu al uren rond op uw website. Ik lees veel waarvan ik nog nooit gehoord heb. Ik vind het moeilijk om deze website los te laten, er doet zich een hele nieuwe wereld aan mij voor. Wat betekent dit? Zegt dit iets over mij? Kan dit een teken van God zijn?

Antwoord

Beste vriend,

Ik denk zeker dat dit van God kan zijn! God zoekt het behoudt, de redding van de mens. Op allerlei manieren probeert Hij de aandacht van een mens te trekken. Door de prachtige natuur, door een woord dat een ander je toevoegt. Door het lezen in de Bijbel, door het horen van een preek.

Maar Hij, de Heere God, heeft ook nog allerlei andere middelen om je aandacht te trekken. Jouw aandacht zoekt Hij door middel van de website waarin je rond zit te struinen. Je vindt het moeilijk om Refoweb los te laten, dat hoeft ook helemaal niet. Struin maar door. En  stel je vragen maar. We hebben alle tijd om je vragen te beantwoorden.

Wat het betekent dat dit je overkomt? Een mens is een religieus wezen. Een hond of een kat, een koe of een varken… ze hebben geen benul van een hogere macht. Maar een mens draagt iets heel bijzonders mee: Het besef dat er Iemand is die hoger is, Iemand die groot en machtig is. God wil dit bij jou wat aanwakkeren. Hij wil je aandacht hebben. Schaf een Bijbel aan en ga verder zoeken. Het is zo geweldig verrassend om te ontdekken dat er een God is die om je geeft. Die tot je zegt: "mijn zoon, mijn dochter, geef Mij je hart."

Struin maar verder, ik wil je graag helpen om in alle vrijheid verder te zoeken.

Hartelijke groeten,
Evangelist J. W. N. van Dooijeweert

Lees meer artikelen over:

contact met niet-gelovige
4 reacties
dijna61
Mooi om te lezen hoe God zelf mensen naar zich toe trekt.
De alphacursus is zeker iets voor jou. Deze wordt in veel plaatsen geven en kerken gegeven.
Kijk maar eens op alphacursus.nl en ook ikzoekGod.nl
Kornelie
Dhr. van Dooijeweert biedt je aan persoonlijk met hem in gesprek te gaan, neem die uitnodiging aan, hij en zijn vrouw zijn zulke ontzettend positieve en trouwe Christenen, ze zullen je hartelijk ontvangen en duidelijk en geduldig de weg wijzen in deze voor jou nieuwe materie.
jsml
@asixblackhill,
Ik denk dat je inderdaad verkeerd zit. Misschien kan ik het je een klein beetje uitleggen waarom..

Ik was ook ontzettend gelukkig toen ik God nog niet kende. Ik had ALLES wat mijn hart begeerde, was kerngezond, leuke vrienden, alles dik voor mekaar.... maar dat alles valt in het niet bij het geluk om God te kennen.
En zou jij ook nog gelukkig zijn als je wel zorgen kreeg en wanneer je gezondheid het af liet weten??? Nee? dan heb je wel een heeeeel wankele basis voor jouw geluk...

Je zegt dat je bang bent voor de dood en dat dat bij het leven hoort. Waarom hoort dat bij het leven? Een oprecht christen hoeft niet meer bang te zijn voor de dood. Ik sta, menselijk gesproken, nog niet zo heel dicht bij de dood, maar de gedachte aan de dood jaagt mij ook geen angst aan. Ik kijk er zelfs wel eens naar uit.

Je denkt dat je pas echt vrij bent als je God los durft te laten... tenzij Hij echt bestaat natuurlijk... En voel jij je al echt vrij? Net zei je nog bang te zijn voor de dood. Houd de dood je dan toch nog in zijn greep? Voel je je dan toch niet echt vrij??

Ik vind het vreemd waarom het geloof in God je van je verantwoordelijkheid zou ontnemen. Juist niet. We hebben juist Iemand die boven ons staat en waar wij VERANTWOORDING aan af zullen moeten leggen voor ALLES wat we gedaan hebben. Het is zeker waar dat er mensen zijn die er misbruik van maken, maar denk je echt dat die mensen werkelijk geloven dat er een heilig en rechtvaardig God over hun schouder meekijkt???

Nee hoor, ik ga je helemaal niet uitmaken voor satanist. Ik geloof ook niet in de satan... Ik geloof in God. Een God Die niet aan bangmakerij doet maar zegt "Vreest niet!"(Wees NIET bang)

Ik hoop dat je mij begrijpt. Verder wens ik je alle goeds en Gods zegen...
jsml
@asixblackhill, Ik bedoel dat het een wankele basis is omdat je gezondheid het elke moment af kan laten weten, en ook zorgen liggen elk moment op de loer. Als je geluk daarvan afhangt dan weet je niet of je morgen nog steeds gelukkig ben. Ik denk dat je gelijk hebt dat je ongelukkiger wordt als je je geluk laat afhangen van meerdere dingen. Daarom laat ik mijn geluk slechts afhangen van één 'Ding' en dat is God.

Natuurlijk ben ik ook gewoon blij als alles goed gaat en heb ik ook wel eens verdrietige momenten. Maar geluk is voor mij geen synoniem voor blijheid. Mijn geluk ligt bij God en staat zo vast als een huis, zelfs op verdrietige momenten. Neem in gedachten maar als voorbeeld een kind die, wanneer het verdrietig is, door zijn vader of moeder op schoot wordt genomen.

De dood jaagt jouw dus angst aan omdat je alles achter moet laten... En als je nu bij je dood juist eens ALLES krijgt? Voor mij is de dood niet het eind van alles maar juist het begin van alles. Natuurlijk roept het ook bij mij vragen op. Hoe zal het namelijk met mijn geliefden gaan als ik er niet meer ben? Maar gelukkig mag ik geloven dat God dan ook voor hen zal zorgen.

En deze wereld is inderdaad schitterend. Jammer dat wij zoveel vernielen door oorlog en hebzucht, terwijl God van ons vraagt om goed voor dit bolletje te zorgen. Maar weet je, ooit komt er een wereld, die zeker zo mooi is als deze, maar dan zonder oorlogen en hebzucht. Maar daarvoor moeten we wel eerst deze wereld verlaten.

Dank je wel. En heb je alle goeds al, of zal ik het je nóg een keer toewensen??