Als aupair werken

Ds. A.T. Vergunst / 2 reacties

Vraag

In oktober wil ik naar Australië of Nieuw-Zeeland om te werken als aupair. Het zou gaan voor en periode van 6 tot 8 maanden. Mijn voorkeur gaat uit naar een christelijk gezin. Ik ben een 20-jarige verpleegkundige, met rijbewijs en veel kinderoppas-ervaring. Weet er iemand een mogelijk adres, of heeft iemand een tip?

Antwoord

Dat zal best mogelijk zijn. Veel jongelui doen dat maar ze zoeken altijd zelf deze addressen op. NZ is veel groter dan de meeste mensen denken en reizen hier is nogal tijdrovend. Openbaar vervoer is niet georganiseerd zoals in Nederland.  Als je dus graag dicht bij onze kerkelijke gemeente wilt zijn, moet je iets zoeken dat redelijk dicht bij Carterton is. Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden, maar ik kan je daar verder niet bij helpen. Er zijn wel een aantal behoudende christelijke gemeenten binnen NZ, maar niet veel. Australie is hier ongeveer drie uur vliegen vandaan. Ik ken een Free Presbyterian Church of Scotland in Sydney en Grafton. Misschien helpt dat iets als je in AU iets wil zoeken.

Succes,
Ds. A. T. Vergunst

Lees meer artikelen over:

aupairbuitenland
2 reacties
zeeland
In de gezinsgids heeft in 2011 een column gestaan van een gezin uit Nieuw-Zeeland. Ik meen daar eens gelezen te hebben dat zij best wat (jonge) Nederlanders ontvangen en een adres voor ze regelen.
Dat is familie De Boer uit Auckland, Nieuw-Zeeland.
Misschien dat je verdere gegevens op internet kunt vinden of via de redactie van de Gezinsgids.
Justin
Leuk dat je buitenlandervaring op wilt doen! NZ is een heerlijk relaxed land daarvoor is onze ervaring. Ik weet niet of gezinnen uit die kerkelijke gemeente echt een au-pair 'willen' of nodig hebben, moeders doen er veel zelf. Maar er is zat ander werk te doen, als je flexibel bent. Wil je meer informatie, vraag dan naar mn mailadres bij de redactie. Veel suc6 met de plannen!