Christelijk huwelijksbemiddelingsbureau

C. M. Chr. Rots - de Weger / 6 reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 26 jaar. Soms denk ik er aan om me te laten inschrijven bij een christelijk huwelijksbemiddelingsbureau. Ik ben hier niet zo bekend mee en een vriendin zei dat er veel mensen bij aangemeld zijn die hopeloos op zoek zijn. Kunt u me wat meer over zo'n bureau vertellen, hoe ze werken, wat de voor- en nadelen zijn en hoe u er over denkt? En hoe te denken over een christelijke datingsite?

Antwoord

Geachte mevrouw,

Over huwelijksbureaus bestaan veel vooroordelen. Dus ook over christelijke bemiddelingsbureaus of datingsites. Ik heb er geen enkele ervaring mee en kan u er derhalve niets over vertellen. U zult toch zelf een besluit moeten nemen, of u wél of níét gebruik wilt maken van zo’n instantie. Wat ik u wel wil zeggen is de overweging: wat kan er mis gaan? Hooguit dat een date niet werkt, of een relatie niet klikt, toch? En als u niet zeker bent van deze mogelijkheid-tot-contact, dan zijn er immers tal van andere mogelijkheden om mensen te leren kennen? Denk aan het lid worden van een sportclub, een leesclub, ga een studie volgen, sluit u aan bij een muziekvereniging, neem vrijwilligerswerk aan… enzovoort.

Ik wens u fijne vriendschappen en goede relaties toe!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering
6 reacties
ewmar
Dag dame,

Zelf heb ik ervaring met het huwelijksbemiddelingsbureau. Ben 1 keer met iemand uit geweest...Was achteraf een bekende. De klik was er wel maar van mijn kant werd het niets. Bij mij vandaan is het niet dat ik hopeloos op zoek ben of zo...Eigenlijk denk ik wel eens zou ik nog wel een relatie willen? Het leven alleen is ook heerlijk en ik heb zelf een super leuke baan...Zelf heb ik wel een grote vriendenkring maar heb niet echt iemand met wie ik het huwelijks bootje in zou durven...om het zo te zeggen. Een datingsite daar zie ik niks verkeerds achter ...Waarom zou je het niet doen. Al is het gewoon even om er rond te neuzen. Je kunt er 8 dagen gratis op en dan weet je zo'n beetje wat het is. Zelf ben ik er ook 8 dagen op geweest. Als je er een foto bij plaatst heb je zo contackt met anderen. Wees lekker je zelf en stuur wat mailtjes naar personen..wie weet ontstaat er een klik en kun je over stappen op msn als er een vertrouwelijke band is ontstaan. Ik weet dat er negatief over gekletst word maar..zo van hopeloze gevallen enzo....Trek je er niets van aan en ga de uitdaging aan! Er zijn er meer die een proeflid nemen. Je zal er van kijken wie er allemaal actief zijn op de site.
Succes.
zandkasteel
Waarom zou je hopeloos op zoek zijn?
Het is toch heel normaal dat je naar een partner verlangt.
Dan mag je dan ook gerust kenbaar maken.
Vroeger schreven mensen op een kontaktadvertentie, nu kan je meer uitkiezen door internet. Ik denk dat je wel goed moet na gaan of het een eerlijk bureau is en altijd goed je voelhorens moet uitsteken en natrekken of de persoon met wie je een date wil ook werkelijk de persoon is zoals die zich voor doet. Helaas vindt er ook veel bedrog plaats (andere cq jongere foto's, "verkeerde" leeftijd, beroep etc.)
Maar zelf zou ik me er prettiger bij voelen dan bij huwelijksmarkten als vakanties, ontmoetingsavonden etc. Hier zie je vaak dat mensen zich populair of onecht voor gaan doen en de stillere mensen komen niet in beeld.
Annet76
Met alle respect, maar om nu een studie te gaan volgen of bij een muziekvereniging te gaan omdat je op zoek bent naar een partner lijkt me niet de meest zinvolle keus. Hoewel…..misschien dat je pianoleraar het aandoenlijk vindt wanneer je – in al je enthousiasme - aan de verkeerde kant van de piano gaat zitten omdat je de voor- en achterkant ervan nog niet zo goed weet te onderscheiden;)

Een sport- of leesclub is tot daar aan toe, maar ook dergelijke activiteiten zie ik niet als hulpmiddel om een partner te ontmoeten. Wél om (sociale) contacten op te doen en ja natuurlijk rolt daar wel eens een huwelijk uit voort..
Wat ik wil zeggen is dat wanneer je met dergelijke doelen een studie gaat volgen of bij een muziekvereniging gaat, dan is de kans erg groot dat het op een teleurstelling uitloopt. Deze dingen zou ik met andere intenties aanvangen en wanneer daar dan toevalligerwijs een partner uit voort komt dan is dat natuurlijk alleen maar mooi!

Bij een huwelijksbemiddelingsbureau heeft iedereen hetzelfde doel, geen twijfel mogelijk, en wat Marijke zegt is waar: “Wat kan er misgaan?”
Bovendien zou ik gewoon eens wat op het internet gaan zoeken, daar is toch genoeg te vinden over het hoe en wat van dergelijke bureaus? En dan kun je zelf de afweging maken of je het een kans wilt geven of juist niet!
Succes.
javisje
Mijn zwager van 36 is onlangs met iemand getrouwd die hij via een datingsite ontmoet heeft. Jongeren reizen doen het ook nog steeds goed. Ik was zelf met mijn man ook 1 van de gelukkigen. Evenals de 4 andere stellen op deze reis. Allemaal getrouwd. Probeer er ontspannen mee om te gaan en vraag er vooral ook Gods zegen over. Bij deze toegewenst.
zandkasteel
@javisje

Wat je bij vakantie reizen vaak ziet is dat er een verkrampte situatie onstaat, omdat men met teveel verwachting op vakantie gaat. Ook zie je boven de 30 vaak veel meer vrouwen/vriendinnen dan mannen. Mijn vriendin (vrijgezel) heeft soms meegemaakt dat er maar 1 man meeging op de hele groep.
Wiepie
@Zandkasteel

Om maar te zwijgen over het percentage mannen dat deelneemt aan leesclubs en vrijwilligerswerk...

@Anet, ik sluit me volledig bij jouw mening aan;)