Concrete belofte van de Heere

Ds. C. den Boer / 2 reacties

Vraag

Geachte dominee C. den Boer. Ik ben niet de vorige vraagsteller, maar ik heb wel een brandende vraag. Wat belooft de Heere mij nu concreet? En wat belooft de Heere een ongedoopt iemand die voor het eerst onder het evangelie komt? Het is toch altijd weer: Is de evangeliebelofte van Joh. 3:16 wel voor mij?

Antwoord

Beste vraagsteller/ -ster. Joh. 3:15 en 16 zegt u onvoorwaardelijk, dat ieder die in de Zoon gelooft, niet verloren gaat, maar het eeuwige leven heeft. Zo lief heeft God de wereld gehad; en de wereld = de in zonde en schuld verloren wereld. Misschien doet u er goed aan om deze preek over Joh.3:16 biddend te overwegen. Ook als u iemand bent die ongedoopt is.

Hartelijke groet,
Ds. C.den Boer

Tags in dit artikel:

belofte(n)ongedoopt
2 reacties
plderoos
En dat, is volkomen correct!

En let op dat 'onvoorwaardelijk' :)
gjkorpershoek
Pas op voor de gedachte dat er heidenen, gedoopten (of kerkmensen) en christenen zijn.
Er zijn maar twee wegen...
Wel maakt de Bijbel onderscheid tussen heidenen, christenen en Israelieten. (1 Cor. 10:32)
De doop hoort bij gelovigen, het evangelie is voor allen!