Herbevestiging ambtsdragers

Ds. H. Paul / 1 reactie

Vraag

In onze gemeente worden opnieuw gekozen ambtsdragers meestal binnen 2/3 weken weer herbevestigd. Op dit moment zijn er veel problemen. Twee gekozen ambtsdragers zijn binnen twee weken weggegaan, de anderen die herkozen zijn, zijn nog niet herbevestigd. Is er een termijn volgens de DKO waarin herkozen ambtsdragers weer bevestigd moeten worden? Dit speelt in de Gereformeerde Gemeenten (bezwaren van gemeenteleden uiteraard niet meegeteld). Er is al veel verwarring in de gemeente en dit nu dus ook nog. Graag beantwoord door iemand van de Ger. Gem.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagstel(ler)ster,

Er is geen vaste termijn waarbinnen ambtsdragers weer bevestigd moeten worden. Voor de goede orde dient dat wel binnen een maand te gebeuren. Er kunnen omstandigheden zijn waarbij onrust in de gemeente ontstaan is. Het is dan beter daar eerst een goede oplossing voor te vinden. Dit in goed overleg met betrokken partijen. Rust is een groot goed in de gemeente. Waar dienende liefde en zelfverloochening gevonden worden zal die rust onder Gods zegen verkregen worden.

Hartelijke groeten,
Ds H. Paul

Ds. H. Paul

1 reactie
kneusi
goed antw. van de dominee. vragensteller zal best op de hoogte zijn van de verwarring in de gemeente,ook het hoe en waarom. vragensteller ,ik verwacht dat u eerst in eigen gemeente uw vragen hebt gesteld aan ds. of kerkeraadslid. in alle liefde en ootmoed! en u op de knieen bent geweest over het wel en wee in uw gemeente...liefde en zelfverloochening die zullen ook bij u aanwezig moeten zijn !voordat u ''en dit nu dus ook nog"""''' '''''''naar buiten brengt! s,Heeren naam wordt vaak snel gelasterd, door de buitenstaanders!hopenlijk worden jullie een Biddende gemeente!