Goede vriend begeert me (terwijl ik verkering heb)

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds drie jaar een vriend. Nu is er een andere jongen (goede vriend van me) die van mij houdt. Ik probeer hem erop te wijzen dat dit niet kan en niet mag; dat ik bij mijn eigen vriend hoor. Die jongen bid of ik bij hem mag horen. Maar mag dat? Gaat dat niet in tegen het tiende gebod “gij zult niet begeren”?

Antwoord

Inderdaad heb je dat goed gezien. Hij gaat tegen het 10e gebod in. Hij weet dat jij verkering hebt en dus had hij zich er helemaal niet in mogen mengen. Dat is niet netjes van hem. Zeg hem nogmaals dat jij verkering hebt met je huidige vriend en dat hij jou met zijn verliefdheden niet lastig moet vallen. Immers jij hebt al iemand en daarmee is voor hem de weg afgesloten.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid