Wat is onvoorwaardelijke liefde binnen een verkeringsrelatie?

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wat is onvoorwaardelijke liefde binnen een verkeringsrelatie?

Antwoord

Ik vraag me af of je binnen een verkeringsrelatie al zo kunt spreken van onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde wil zeggen dat je van iemand houdt wat er ook gebeurt. Dat zie je bij ouders waarvan een kind helemaal het verkeerde pad op gaat en die ouders blijven dan toch onvoorwaardelijk d.w.z. zonder voorwaarde van die persoon houden. Ik denk dat dat in een verkering zo nog niet kan. Als de een helemaal het verkeerde pad opgaat, zal dat de liefde bij de ander doen doven en zal bijna altijd de verkering uitgaan. Liefde in een verkering moet bovendien echt van twee kanten komen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering