Opstandig geweest

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Ik ben psychisch niet in orde geweest... Voordat ik ziek werd, was ik heel opstandig. Nu ik beter ben, ben ik weer aan het zoeken inzake het geloof. Ik doe er alles aan, maar ik heb nu weer zoiets van: Zie je wel, het helpt niet. Toch weet ik dat God helpt... en dan later geloof ik het weer niet. Wat moet ik doen??!! Ik weet het niet meer.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagstel(st)ler,

"Toch weet ik, dat God helpt", schrijf je. Dat is heel positief. En zo is het. Houd dat a.u.b. vast. Hoe donker het soms ook is. God gaat soms met Zijn kinderen door wegen die ze niet begrijpen. Maar Hij weet de weg. Echt waar. Wandel maar stillekens achter Hem aan.

Elke morgen, als ik opsta, komen de woorden bij mij boven die tegen Jozua gezegd worden, als hij het land Kanaän moet gaan veroveren: "Alleenlijk wees sterk en heb goede moed" (Jozua 1:18). En dan kan ik er weer tegen. Ik heb ik dan weer moed om op te staan en mijn werk te gaan doen. Lees het zelf ook nog maar eens na.

Wat je vooral moet doen is: elke dag je Bijbel lezen. Daarin spreekt de Heere God tot ons. Een enkel woordje is dan soms al genoeg om weer verder te gaan. En verder: bid veel. Leg al je zaken maar rustig in de hand van de Heere. Vraag Hem om vergeving van wat niet goed was. En laat Jezus' offer, aan het kruis gebracht, genoeg voor je zijn. Echt waar, Zijn liefde is zo groot en: Er zijn geen grenzen aan Jezus' macht.

Zing ook maar eens een psalm. Dat helpt. 'k Zal dan gedurig bij U zijn in al mijn noden, angst en pijn. (Psalm 73:12 ber.); ook een psalm van iemand die heel opstandig was geweest. Moge de Heere bij je zijn in al je aanvechtingen.

Ds. C. den Boer (Barneveld)

Ds. C. den Boer