Twee leuke jongens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een probleem. Niet dat ik verwacht dat u er een pasklaar antwoord op kunt geven, maar misschien heeft u tips of opmerkingen die mij kunnen helpen. Het gaat om het volgende. Ik vind twee jongens leuk. Niet zomaar leuk, maar meer dan leuk. Nu zit ik er echter mee met wie van de twee ik echt verkering zou willen (niet dat ik er trouwens zeker van ben dat ze beiden iets met mij willen). Dan denk ik van, stel je voor dat één van de twee wil, en ik zeg ja, maar die andere jongen spookt nog door m'n hoofd. Dat kan nooit goed zijn.

Hoe kun je nu weten wat echte liefde is en wat niet? En mag je ja zeggen tegen een jongen terwijl je eigenlijk nog niet weet of je het allemaal wel wilt? Maar als ik ja zeg tegen de één (tegen wie van de twee weet ik zelfs niet), ben ik bang dat ik de ander niet kan vergeten. Ik zit hier best mee, want ik wil geen twee jongens aan het lijntje houden.

Antwoord

Ik denk dat je het beste even helemaal niets moet doen en gewoon afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Je zult toch in de loop van de tijd meer naar de een of meer naar de ander toe gaan groeien. Ik denk dat je bovendien verliefd bent op een ideaalbeeld van een hele leuke jongen en dat in dit geval beide jongens daar wel wat van weg hebben, elkaar als het ware aanvullen in die leuke en aardige eigenschappen.

Bovendien zal het altijd zo zijn dat, ook al ben je heel erg verliefd op één jongen, niet alles van en aan die ene jongen alleen maar goed is en dat andere jongens geen leuke eigenschappen meer zouden kunnen hebben. Wanneer je verkering hebt met iemand dan zal niet alles aan die ene volmaakt is, ook dan zul je bij andere jongens leuke eigenschappen tegenkomen die je eigen vriend dan niet heeft. Zo gaat dat nu eenmaal.

Dus wacht het gewoon even af, want zo kun je toch geen beslissong nemen en soms kan dan afwachten het beste zijn.

Ali Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid