Twee leuke jongens

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik vind twee jongens heel leuk. De ene jongen zit al vier jaar bij mij in de klas en is geen populaire jongen. Dit komt omdat niemand hem eigenlijk goed kent. Maar ik weet dat het een heel lieve jongen is, die erg onzeker is over zichzelf.

Pas ben ik verhuisd en heb ik in de kerk een andere jongen van mijn leeftijd leren kennen. Nou ja, ik heb hem tot nu toe nog niet gesproken, maar we hebben wel oogcontact gehad. Het is ook een ontzettend knappe jongen! Ik ben bang dat hij mij toch wel niet leuk zal vinden omdat ik een heel negatief zelfbeeld heb. Daarom probeer ik niet verliefd op hem te zijn.

De jongen van mijn school laat niet snel merken dat hij iemand leuk vindt en is heel vaag. Ik ben bang dat het ook nooit wat met hem gaan worden, omdat we binnenkort allebei van school afgaan en elkaar dan nooit meer zullen zien. Ik durf ook niet op hem af te stappen. Ik weet niet wat ik hier mee moet.

Ik voel me tot beide jongens aangetrokken, maar ik denk dat het met allebei nooit wat gaat worden. Wat moet ik doen? Ik voel me ontzettend ellendig, ik kan geen eten meer door mijn keel krijgen en kan me niet goed concentreren. Ik hoop dat ik hier een antwoord op kan krijgen, zodat ik weet wat ik moet doen!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Lastig, hè, die aardige jongens! Met de klasgenoot heb je, neem ik aan, weleens gepraat. Zo niet, grijp dan je kans vóórdat jullie van school af gaan. Je kunt toch ‘gewoon’ eens een praatje beginnen over jullie schoolprestaties of over een eventuele vervolgopleiding of het zoeken naar een baan? Ga in de pauze naast hem zitten of zorg dat je tegelijk bij de deur bent als de les is afgelopen. Met verlegenheid heeft dat niet zoveel te maken, lijkt me. Je moet een beetje creatief zijn en een 'spontane' ontmoeting organiseren! Of blijf je liever afwachten tot hij zijn onzekerheid overwint? Tja, dan zal het waarschijnlijk zo gaan als je schrijft: na het examen zie je elkaar nooit meer.

Wat die knappe jongen betreft... wie weet krijgt dat oogcontact een vervolg. Maar ik zou me niet op twee jongens tegelijk richten. Vooral niet omdat ze zo verschillend lijken te zijn (dat lees ìk). Vraag jezelf af wat je in beiden ziet, wat je verwacht of kunt verwachten en handel pas als je voor jezelf wat meer duidelijkheid hebt over welke jongen nu het meest aan je ideaalbeeld voldoet!

Succes gewenst (laat nog maar eens horen!),
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verliefdheid
2 reacties
rhode
Hoi meisje, een tip van mij: vraag jezelf af wat je aanspreekt in de leuke jongen uit jouw klas, ik lees dat jezelf een laag zelfbeeld hebt, is het dat je herkenning ziet? Of is het dat je hem echt leuk vind? Vindt je die andere jongen alleen maar knap en denk je als ik hem nu eens kon krijgen? dat dit je zelfbeeld ten goede komt of vind je hem leuker dan die jongen in je klas?
en zo ja waarom dan? soms kost het ook even tijd om hier achter te komen. Ik vond vroeger ooit eens 3 jongens tegelijk erg leuk. dat vond ik ook super lastig. 1 jongen was het doortastendste, en met hem heb ik uiteindelijk verkering gekregen. Hoop dat je het wat helderder krijgt voor jezelf. succes hoor!
eef1996
Heej, ik ben degene die de vraag gesteld heeft. Van die knappe jongen weet ik dat hij bezet is. Is wel jammer, maar meer niet eigenlijk, was dus toch niet echt verliefd denk ik . Ik heb nog wel contact gehad met de jongen uit mijn klas, maar hij is zoo vaag. Heel onhandig enzoo. Maar we hebben wel meer contact nu! En jaa, ik kan echt met hem lachen en hij is heel lief!! En ik herken mezelf ook in hem, en dat bedoel ik dan positief ;). Maarjaa, of het ooit iets gaat worden??! Ik ga me best doen ;).