Aangetrokken tot twee meiden

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe moet je omgaan met het volgende probleem? Je voelt je aangetrokken tot twee meiden (je mag ze beiden meer dan andere meiden), de één woont dichtbij en zit in dezelfde kerk en het andere meisje woont verder weg en is niet van dezelfde kerk. Je gaat al een tijdje met beiden om en je merkt dat je gevoelens voor beiden vrijwel gelijk blijven, maar ook dat je ze allebei wel als vriendin zou willen hebben.

Moet je nu net zo lang doorlopen totdat je voor de een meer gaat voelen dan voor de ander, of moet je op een gegeven moment een ‘balans’  op gaan maken en alle positieve en negatieve punten tegen elkaar moet zetten? Dus bijvoobeeld: zelfde kerk of niet, interesses etc.?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Mijn eerste vraag is of die beide meisjes dat van elkaar weten. Ik ga er van uit dat je nog gewoon bevriend bent met die meisjes zonder dat er nog sprake is van verkering, laat staan van een dubbele verkering. Er zijn twee mogelijkheden: of je verbreekt het contact met beide meisjes en je kijkt dan wat dat met je doet. Of je gaat gewoon in de vriendschappelijke sfeer verder en je wacht af. Op zich is het niet gek om ook je verstand mee te laten spreken, misschien nog wel belangrijker dan alleen af te gaan op gevoelens. Dan zou mijn voorkeur toch uitgaan naar het meisje wat tot dezelfde kerk behoort i.p.v. het meisje wat tot een andere kerk behoort. Het behoren tot dezelfde kerk geeft al een basis van grote overeenkomst voor een gelukkig huwelijksleven.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid