Ik vind twee jongens leuk

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb een heel groot probleem: ik vind twee jongens leuk... En zij vinden mij ook leuk. De ene ken ik wel al wat langer dan de ander, maar nu komt er toch wel een moment dat ik moet gaan kiezen, zodat ik wel vol voor die ene kan gaan. Ik ben er al een week over aan het piekeren, maar ik weet het echt niet meer... Ik lig ongeveer elke dag wel te huilen omdat ik ze alle twee niet kwijt wil. Het is ook zo dat als ik voor de ene ga, dat het contact met de andere weg verdwijnt. Dat wil ik echt echt niet! Wat moet ik nu doen?

Ik heb bij alle twee al voordelen en nadelen bedacht, maar ik weet het echt echt niet... Mijn ene vriendin zou voor de ene gaan en m’n andere vriendin voor de ander. Ik wil ze alle twee geen pijn doen en ik kan ook gewoon echt niet kiezen. Dit is al de tweede keer dat ik moet kiezen tussen twee jongens, maar de eerste keer waren het jongens die al binnen twee weken weg waren. Ik heb daar dus ook geen relatie mee gehad, maar nu zit er zeker wel een relatie aan te komen met een van de twee; ik weet alleen niet wie.

Het stomme is ook omdat ik die ene nog niet heel goed ken, ik het hem ook nog niet heb verteld over dat ik met twee jongens ‘zit’. De ander weet het wel en daar heb ik ook echt goede gesprekken mee gehad, maar dat komt sowieso ook omdat ik hem al veel langer en beter ken. Hij vind het echt heel erg, maar had al een soort van vermoeden. Hij heeft er wel begrip voor en zegt ook steeds dat hij gelukkig is als ik gelukkig ben en dat ik de keuze moet maken die bij mijn gevoel past. Maar mijn gevoel kan dus niet kiezen. Moet ik nu voordat ik een keuze maak het ook aan de andere jongen vertellen of kan ik het beste zelf beslissen? En hoe moet ik die keuze maken?

Een 16-jarige.

Antwoord

Beste 16-jarige,

Hoe moet je een keuze maken tussen twee jongens die je allebei leuk vindt? Tja, er zijn nu een paar weken voorbijgegaan nadat je hebt geschreven, dus misschien is je ‘probleem’ al vanzelf opgelost? Ik hoop het maar, want de tijd zal leren welke jongen toch het beste bij jóu past.

Je schrijft al, dat je de een beter en langer kent. En dat juist díé jongen jou alle geluk van de wereld gunt. Dat lijkt me een prima knul, want hij heeft jouw geluk op het oog. Maar ja, ík ken hem niet, misschien is de ander wel net zo leuk...

Hoe moeilijk het ook is om te kiezen: twéé jongens gaat nu eenmaal niet. En al helemaal niet tegelijk! Je ene vriendin zegt dit, de andere dat. Hebben ze er argumenten bij? Praat er eens over met je ouders, of leer de gezinnen van de bewuste jongemannen kennen... op de een of andere manier kom je er echt zelf wel achter wie van de twee nu de liefste, beste, meest geschikte vriend voor jou is. En het kan ook nog wel zo zijn, dat er over een poosje weer een andere jongeman op je pad komt, die minstens zo aantrekkelijk is. Je bent 16, schrijf je, jong genoeg om je (voorlopig) nog niet te binden in een relatie! Maar ja, dat schrijf ik: ik zou je oma kunnen zijn! Ik méén het echter wél, hoor: 16 jaar is jóng, je kunt gewoonweg nog niet overzien wie de werkelijke ‘ware’ is! In ieder geval is het belangrijk om elkaar goed te leren kennen en dat gaat niet in een paar weken of maanden!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid
1 reactie
TruusGeluk
Als het 'de Ware' is dan weet je dat. Dan hoef je niet te piekeren en dubben welke je moet kiezen. Ze zijn dus geen van 2 'de Ware'.