Geen stilte vragen om te bidden

Ds. J. van het Goor / Geen reacties

Vraag

Is het verkeerd als je in gezelschap geen stilte vraagt om te bidden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Op die vraag kun je niet kortweg ja of nee antwoorden. Waarom vraag je geen stilte om te bidden? Schaam je je ervoor om God te danken en je afhankelijkheid van Hem te laten zien als je bidt? Als dat de reden is, denk er dan nog eens goed over na hoe je met de HEERE om gaat. Het geeft meer respect als je een moment stilte vraagt om te bidden, dan wanneer men er later achter komt dat je christen bent en men heeft dat aan niets gemerkt.

Het kan ook zijn dat je in een gezelschap verkeert waarin het vragen om stilte voor gebed meer smaad voor God oplevert dan eerbied. In zo'n geval zou ik het niet vragen, maar zou ik wel in korte bewoordingen danken voor het eten en bidden om een zegen over het eten. Soms weet je dat zulke dingen veelvuldig voorkomen. Is dan het begin en eind van de dag ook geen goed moment om de HEERE te danken en te bidden? Dat is dan niet voor het gemak, maar voor de eerbied en zorgvuldigheid. Bidden is toch meer dan 'even handen vouwen'.

Ds. J. van het Goor

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

bidden