Weinig vasten in traditionele kerken

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik ben benieuwd waarom er in traditionele kerken niet tot nauwelijks meer gevast wordt, terwijl de Bijbel het toch duidelijk heeft over “wanneer wij vasten” en niet “als wij vasten.” Ik heb zelf namelijk zoveel zegen gemerkt van het vasten in combinatie met bidden.

Antwoord

Dat is te lezen in deze artikelen:

2 reacties
Prisma23
Een vraag die uitgaat van een niet onderbouwde aanname.

In mijn "traditionele" gemeente zijn er veel mensen die op de één of andere manier vasten.

Overigens zal jij het niet weten als mensen vasten volgens de lijn van Mattheus 6: 8 Opdat het van de mensen niet gezien worde, als gij vast, maar van uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden.
Samanthi
@ Prisma23
Precies, je hoeft het niet aan de grote klok te hangen.