Aanhoudende zonden

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Wil God aanhoudende zonden ook vergeven? In een relatie waar je veelal valt in dezelfde zonden op seksueel gebied? Het wil maar niet lukken om te stoppen, omdat het zo fijn is met elkaar.

Antwoord

3 reacties
Rembrand
Wanneer aanhoudende zonden niet vergeven worden zou het er somber uit zien voor ons allen.
Ook liegen, roddelen, je naaste niet liefhebben, je ouders niet eren, jaloers en ondankbaar zijn, veroordelen, enz. Allemaal aanhoudende zonden.
Niet minder erg of makkelijker te vergeven dan sex buiten het huwelijk.
Samanthi
Is trouwen niet de oplossing
P31
Beste jonge mensen,
Ik lees in Gods Woord dat de Heere Jezus tegen een vrouw zegt: Ga heen en zondig niet meer.
In het doopformulier dat in de reformatorische kerken wordt gebruikt, kun je lezen dat we aan Gods Genade niet moeten twijfelen, ( en dan komt het !) Nog, of anders gezegd, ook niet in de zonden blijven liggen!
Dus de zonde blijven doen omdat het zo fijn is en tegelijkertijd verwachten dat de Heere de zonden wil vergeven, dat wringt.