Nogmaals een doopvraag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Vraag 1: Aan ds. G. A. van den Brink. Nogmaals een vraag over de doop. Nu met betrekking tot kinder- en volwassendoop. Enz.

Vraag 2: Hoe kijkt een dominee vanuit de Ger. Gem. aan tegen de visie op de doop en de belofte? Ik heb de antwoorden van ds. Van den Brink gelezen en vind het erg lastig om dit te begrijpen. Klopt het dat de Ger. Gem. de visie van ds. Van de Brink niet deelt? Als dit zo is hebben de HHK en Ger. Gem. een verschillende doopvisie.

Antwoord

Op Refoweb staan honderden doopvragen en –antwoorden (ook die van ds. Van den Brink) en daar kunnen jullie alle informatie uithalen waar je naar op zoek bent. Ze staan o.a. onder de tags 'kinderdoop', 'volwassendoop', 'overdoop' en 'besnijdenis'.

M.b.t. de doopvisie(s) binnen de Ger. Gem.: