Interesse in God

Redactie Refoweb / 7 reacties

Vraag

Ik ben niet gelovig opgevoed, maar ik heb wel interesse in God en geloof ook dat er iets Boven is. Wat is de beste manier om aan de slag te gaan en om uiteindelijk ook christen te worden?

Antwoord

We kunnen het niet mooier verwoorden dan deze eerdere antwoorden! Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, laat het ons gerust weten.

7 reacties
Gtn
Neem deel aan een Alpha-cursus! Kosteloos, laagdrempelig, ruimte voor al je vragen en nog met maaltijd ook. Persoonlijk ervaar ik het als erg waardevol.
jewannes
Beste vraagsteller, er zullen heel veel antwoorden gegeven kunnen worden door veel verschillende mensen met ook nog een hoop verschillende meningen.
Ikzelf kan er denk ik niets verstandigs aan toevoegen. Ik kan je wel een heenwijzing geven naar een zeer bijzonder boek. Het is een wereldberoemd boek en zeer de moeite waard! Het heet "DE CHRISTENREIS NAAR DE EEUWIGHEID", van John Bunyan. Hij schreef dit werk in 1675 in de gevangenis. Het werd uitgegeven in 1678. In minstens 125 talen en dialecten werd het vertaald en het is tot zeer veel zegen en onderwijs geweest.
Vanwege de ouderwetse taal is er tegenwoordig wel minder belangstelling voor, maar ik verzeker je, er gaat een wereld voor je open! leest het met een biddend hart en de Heere zal er zeker in mee komen!

https://theologienet.nl/bestanden/bunyan-christenreis.pdf
Samanthi
Lieven vragensteller, als eerste raad ik je een Bijbel aan, neem een wat eenvoudige versie, bijvoorbeeld de Basisbijbel @ gtn raadde je al een Alpha cursus aan, dat is een goed idee, je kunt je vragen kwijt en veel leren.

Ik zal voor je bidden.
Zv70
Koop idd een Bijbel en volg een Alpha-cursus. En misschien eens contact leggen met Van Dooijeweert: http://www.evangelist-van-dooijeweert.com/235697862
kip
och vragensteller
vraagt u toch aan de voor u nog onbekende God die u heeft geschapen
Heere leert U mij mezelf kennen.
leert U mij U kennen.

Lees en herlees de Statenvertaling en vraag of de Heere u Gods woord wil leren lezen..........

Gods Woord is geen begripsleer nl....
Gtn
Ik zou nou niet adviseren om meteen met de Statenvertaling te beginnen. Houd het eenvoudig.

Kip heeft wel gelijk dat het geen begripsleer is. Daarom heet het ook geloven.
Hendrik1
Begin met bijbellezen, evangelie van Johannes bijvoorbeeld. God biedt je vergeving aan maar wel op zijn voorwaarden ;).