Terug naar de bron

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Zouden we als christenen terug moeten naar de bron, het begin van de wereld, en de enige bron de Bijbel? Alle strijd en reformaties vergeten en gewoon terug naar af, omdat dat de waarheid is/was? Dat beweren sommige mensen.

Antwoord

Terug naar het begin, het paradijs? Dat kan niet meer. Daar zijn we weggestuurd vanwege onze val in Adam. Terug dan naar het Oude Testament, de wet? Ook die loopt morsdood. Er is maar één weg terug en die loopt via de Heere Jezus Christus door geloof en bekering. Hij is de Bron van alle leven. En dan kijken we niet meer achterom, maar juist vooruit. Om met Hem te leven en Hem te aanbidden in de hemel (als we sterven) en als Hij terugkomt op de nieuwe aarde. Want de hemel is voor nu en de aarde is voor straks. Zie ook onderstaande urls:

2 reacties
Jedidjas
Ik snap je vraag en ben het er mee eens. Terug naar de bijbel. God hoeft zich niet aan ons aan te passen, maar wij aan Zijn norm. En dan zijn sommige gewoontes bijbels en ontdekken we dat andere gewoontes geen bijbelse oorsprong hebben.
Erik1960
@jedidjas: over wat bijbels en wat niet-bijbels is, zijn (sommige) christenen al ongeveer 2 eeuwen aan het strijden. Heeft u echt de illusie dat dat voorbij zou zijn met een tijdreis terug in de tijd? En gaat dat 'terug naar bijbelse normen' ook zover dat we weer ledematen gaan afhakken en andere lijfstraffen toepassen? Ik kan die hang naar 'vroeger' niet delen.