Alie Hoek voor boosterprik

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een vraag voor mevrouw Hoek-van Kooten. Ik heb een vraag over vaccinatie. Ik word behandeld in het ziekenhuis en kreeg onlangs een uitnodiging dat ik voor een derde coronavaccinatie in aanmerking kom en heb dit ook gedaan. Ik heb via Youtube de lezing gezien die u onlangs gaf in Woerden over vaccinatie. Ik kon mij daar goed in vinden. Ik heb daarvoor lang getwijfeld of ik een vaccin wel wilde. Maar uw lezing heeft mij ervan overtuigd dat ik mij als christen mag laten vaccineren.

Nu zijn we enkele maanden verder en soms vraag ik mij wel af of coronavaccinatie wel voldoende helpt omdat er nu in november toch weer zeer veel besmettingen zijn, met name ook onder gevaccineerden omdat het vaccin na verloop van tijd minder effectief is. Staat u nog achter uw visie die u tijdens uw lezing in Woerden gaf tijdens de gemeenteavond?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Geachte lezer,

Ik sta nog steeds achter vaccinatie tegen corona. Het gaat er bij de vaccinatie niet zozeer om dat iemand niet meer ziek kan worden, maar vooral dat het beschermt tegen ziekenhuisopnames en nog meer tegen opnames op de intensive care. Een vaccin is ook niet pas waardevol als het voor 100 procent zou werken. Dat kan helaas niet. Je moet het vergelijken met hoe het zou zijn geweest als er geen vaccin zou zijn ontwikkeld en dus niemand zou kunnen worden gevaccineerd. Dan zou deze epidemie door Nederland razen en zou de ramp niet te overzien zijn geweest en vrees ik dat er dan tienduizenden doden extra zouden zijn gevallen. Je ziet dat vooral ongevaccineerden moeten worden opgenomen in het ziekenhuis en op de ic terecht komen.

Het vaccin wordt in de loop van de tijd minder actief. Maar met een booster (herhalingsprik) kan de effectiviteit weer flink worden opgehoogd. En een boosterprik is toch zo erg niet. Ook niet als die zo af en toe moet worden gegeven. We kennen toch ook de jaarlijkse griepprik. Beter af en toe een booster dan op de ic liggen met vele infuuslijnen waar dan allerlei medicijnen doorheen gespoten moet worden om iemand -menselijkerwijs gesproken- in het leven proberen te houden. Ik sta dus nog helemaal achter mijn visie zoals ik die op de gemeenteavond heb verwoord.

Met vriendelijke groet,
Alie Hoek-van Kooten

Lees ook: 'Ongerust over booster'

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

coronavirusvaccinatie