Lichaam in de hemel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wanneer Gods kinderen sterven komen zij met hun ziel in de hemel. Henoch en Elia zijn echter opgevaren. Zijn zij nu met hun aardse lichaam in de hemel? Of hebben zij nu al het heerlijke onsterfelijke lichaam wat Gods’ kinderen straks na de wederkomst te wachten staat?

Dezelfde vraag geldt voor de Heere Jezus. Hij was een Geest, werd Mens en voer op naar de hemel. Hij komt terug zoals Hij ook opgevaren is. Heeft ook Hij het lichaam behouden zoals Hij er op de aarde uitzag? En als dat zo is, krijgt Hij dan na de wederkomst een ander lichaam zonder doorboorde handen?