Niet kunnen buigen

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit. Door mijn reuma kan ik niet op mijn knieën voor de Heere omdat het erg veel pijn doet. Nu doe ik het zittend op de rand van mijn bed, maar doe ik de Heere dan niet tekort? Ik kan niet letterlijk voor Hem buigen. Een vrouw die de Heere wil dienen.

Antwoord

Bidden en buigen doe je met je hart. Immers, de Heere ziet het hart aan en kent de omstandigheden. Gelukkig maar, anders zouden gehandicapten en ouderen met dezelfde problemen nooit zalig kunnen worden. Bovendien... in de kerk knielen we toch ook niet tijdens het bidden? Zou de Heere het gebed van de predikant en de meebiddende gemeente daarom niet willen/kunnen verhoren?

“Het hoofd omhoog en ’t hart naar Boven. Hier beneden is het niet...” Enz. Zie met je geloofsogen maar op Jezus, dan kniel je al voor Hem neer.

Redactie Vragenrubriek

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
huibertus
U zou kunnen proberen er bij te liggen en uw knie'en op te trekken dan ligt u
in de foetus houding dat is altijd een afhankelijke houding.
Hoewel u kreeg een mooi antwoord van de redactie
CorsdeKort
De mens ziet aan wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan.
1 Samuël 16 vers 7