Tips

Redactie Refoweb / 31 reacties

Vraag

Mijn man en ik zijn 2,5 jaar getrouwd en hebben sinds die tijd gemeenschap. Nu lukt het mij (vrouw) nooit om helemaal op te gaan in elkaar voor en tijdens het vrijen. Ik ben dan ook nog nooit klaar gekomen. Ik geniet er zeker van, maar klaar komen lukt gewoon niet, wat ik natuurlijk wel graag zou willen. Kunt u mij tips geven?

Antwoord

31 reacties
dkw
Jullie hebben toch neem ik aan mag ik hopen niet alleen maar gemeenschap met elkaar?
Bijna geen enkele vrouw kan klaar komen van de daad zelf, daar zijn andere middelen voor die je man kan doen?
Daniel
ik plak en knip een een deel uit 1e url:

'De vierde fase is het orgasme zelf. De laatste fase is de herstelfase. Bij de man betekent dit dat de penis, zaadballen, scrotum, spierspanning, ademhaling, hartslagfrequentie en bloeddruk weer herstellen tot de beginsituatie. Soms is er sprake van transpiratie waarneembaar. Feitelijk voltrekt bij de vrouw in deze fase zich hetzelfde proces als bij de man'.

Nu weet ik het zeker, vrijen is topsport.

Ook heb ik nog wel een tip voor vraagstelster, maar als ik die hier geef wordt het zeker verwijderd, wat niet eerlijk is, want de vraag mag wel gesteld worden. Wie o wie kan mij helpen vraagstelster te adviseren?
drj
Ehhmm, persoonlijk vind ik het boek van Lou Paget 'Liefde en genot' wel goed voor de technische kant. Het is een boek voor mannen, hoe ze hun vrouw plezier kunnen bezorgen. Het is niet specifiek christelijk, maar het beviel me, dat er geen naakfoto's inzitten. In plaats daarvan staan er duidelijke tekeningen in. Zoiets als een kookboek. Als je eenmaal cake kunt bakken, een sausje kunt aanroeren en een paar standaard ovenschotels en salades kent, dan kun je verder zelf experimenteren. Maar zo'n kleine kookcursus kan je een eind op weg helpen.

Veel plezier en vergeet niet dat geen enkele techniek missende liefde goed kan maken, dat is het belangrijkste

, DrJ

P.S. Er bestaan toch ook christelijke boeken hierover. Kent niemand van jullie een goed christelijk boek?

P.P.S. Dezelfde schrijver heeft ook een boek voor vrouwen geschreven (bloos) hoe ze hun man blij kunnen maken... ('Liefde en lust' heet het geloof ik)
Daniel
@DrJ

een goed christelijk boek over klaarkomen?
drj
Ssshhht. Een beetje discretie hier. In het hooglied wordt de lichamelijke liefde toch ook bezongen, maar niet zo plat. Meer op de brieven aan jonge minnaars manier.
Roozemond
'Samen genieten' onder redactie van Piet Wagenaar (christen seksuoloog) is aanbevelingswaardig!
Daniel
Ssssshhhht, Het Hooglied wint er ook geen doekjes om

Hooglied:
7:8 Ik sprak: Ik moet op den palmboom klimmen en zijne takken grijpen; laat uwe borsten zijn als druiventrossen aan den wijnstok, en de adem van uwen neus als oranjegeur;

7:9 en uwe keel als goede wijn, die mijnen vriend glad ingaat, en de lippen der slapenden doet spreken.

7:10 Mijn vriend is mijn, en naar mij is al zijn verlangen

Ik begrijp je wel @drj, ben het zelfs helemaal met je eens, maar ik heb de vraag niet gesteld. We proberen een antwoord te vinden over het klaarkomen.
De echte liefde is veel kwetsbaarder, daar ga je voorzichtig mee om, als egeltjes.
Daniel
moet- wind- zijn

misschien te opgewonden vanwege het onderwerp........grapje
Daniel
ik ben helemaal van de leg af........windt........
vlokje
Je schrijft: Ik ben dan ook nog nooit klaargekomen... Bedoel je in je huwelijk, tijdens gemeenschap, of weet je helemaal niet wat een orgasme is.
Het lijkt me dat je wel weet hoe het is om klaar te komen, anders zou je het niet graag willen.

Volgens mij zit het geheim van een diepvervullende vrijpartij, die eindigt met een voor beiden bevredigend hoogtepunt vooral tussen je oren. Oftewel: wat zit je dwars voor of tijdens het vrijen. Als je wel orgasmes kent maar alleen niet tijdens gemeenschap kunt beleven, kan het ontelbare oorzaken hebben. Als jij 100% geniet van je man, zowel lichamelijk als alles wat hij verder doet/zegt (ook totaal, niet alléén tijdens een vrijpartij) lijkt het me dat dit zeker heel normaal is dat de vrouw ook haar hoogtepunt kan bereiken.

Wees creatief op alle mogelijke manieren. Na 2,5 jaar kun je misschien nog best wat experimenteren ook met verschillende houdingen. Ik weet dat er vrouwen zijn die niet eens weten hoe fijn het is als je als vrouw ook eens 'boven' mag. Het kan enorm stimuleren.

Wat dkw zegt vind ik een heel onjuiste uitspraak: Bijna geen enkele vrouw kan klaarkomen van de daad zelf. Zijn alle vrouwen ooit benaderd hierover? Ik herken mezelf er in ieder geval totaal niet in. Volgens mij leggen vrouwen zich hier veel te snel bij neer. Mannen en vrouwen zijn echt heel verschillend, en het is een leerproces voor beiden om een gouden middenweg te vinden, maar ik ben er zeker van: waar en wil is is een (heel mooie) weg...
Roozemond
Sorry maar ik vraag me echt af waarom bepaalde reacties blijven staan en waarom hier uberhaupt op gereageerd kan/mag worden.
vlokje
Roozemond: volgens mij zijn wij allemaal van een generatie die vroeger niet voorgelicht zijn, dan moeten we het toch ergens vandaan halen?
Roozemond
@vlokje, ik ben ook van die generatie ja, maar ik vind het persoonlijk niet prettig dat het hier zo openlijk beschreven gaat worden.
Daniel
@Roozemond, de vraag die je stelt is niet af, waarom wordt de vraag uberhaupt geplaatst en wiens verantwoordelijkheid is dat?
Jij weet toch ook hoe het werkt op refoweb.
Roozemond
@Daniël; ik probeer me in te leven in de vraagsteller, meer niet. Welke vraag is niet af, sorry, maar dat zie ik even niet.
Het is niet mijn verantwoordelijk dat die vraag geplaatst wordt.

laat ik maar gewoon bij mezelf blijven, ik kan hier niet goed tegen. Punt.
Daniel
@Roozemond, refoweb plaatst de vraag, daar is alleen refoweb voor verantwoordelijk en als er op vragen niet meer gerageerd mag worden is dat het einde van het succes van refoweb.

Wat ik bedoel, je moet niet je gram halen op de reageerders, maar in dit geval op refoweb.
En vraagstelster weet ook dat ze deze vraag stelt op refoweb.......................ach waar maak ik me druk over......, over klaarkomen......., klaarkomen van een mij volledig onbekende vrouw. @Roozemond ik wens je een goede nacht en laten we ons morgen maar weer druk maken over de echte zaken des levens.
W-J
Daniel; ik lig weer in een deuk! Geweldig hoe jij altijd kunt reageren! Chapeau!

Roozemond; als jij er niet tegen kan, negeer deze vragen dan gewoon...misschien een filtering voor jezelf maken?
Sommigen mensen kunnen dit wel gewoon lezen zonder rode oren.
Roozemond
W-J, nee, ik krijg geen rode oren zoals je denkt, totaal andere reden maar die vat jij niet.
vlokje
Ik vind het een belangrijke en zinvolle vraag.

Het blijkt maar weer dat we soms zo in een taboesfeer leven, waardoor we zelfs in een huwelijk nog flink aan het tobben kunnen zijn. Ik weet zeker dat veel problemen kunnen worden opgelost door het bespreekbaar te maken. Dingen bij hun naam noemen voelt onwennig, maar wat heb je eraan als je allemaal wel ongeveer weet hoe en wat, maar er vaag over doet.
Ik weet dat er veel onnodig leed is op dit gebied, en dan bedoel ik niet het misbruik.

Maar ik bedoel, onwetendheid maakt heel veel brokken, die beslist niet nodig zouden zijn.
Het samen leven als man en vrouw in een relatie gebaseerd op liefde is volgens mij alles waard om zo mooi mogelijk te maken.
waldboy
@jsbach-Daarvoor heb je een website als dokter.nl bijv.

Deze vrouw is niet ziek!

Ze wil graag klaarkomen, daar is nix mee..
Vind wel dat het niet het doel van een vrijpartij moet zijn.
Mijn vrouw heeft ook geen orgasme tijdens het vrijen. Ik vaak ook niet. Nou, dan maar niet. Als we maar lekker genoten hebben van elkaar en van de sex. Lekker tegen elkaar aanliggen is ook heerlijk en lang vol te houden.
En willen we een keer klaarkomen (kijken of alles nog goed functioneert), dan doen we dat met handkracht.
Dus wees creatief.