Wanneer vertel je je geheim?

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb ongeveer vijf jaar geleden een paar keer seks gehad met hoeren. Ik keek in die tijd ook heel veel porno. Nu heb ik hier heel veel spijt van en ik bid nog steeds met enige regelmaat om vergeving. Ik heb niet zo veel ervaring met daten en relaties en dit maakt mij nog zenuwachtiger. Ik zit er vooral mee wanneer het beste moment is om dit aan een vrouw te vertellen. Na één maand? Na drie maanden? Na een half jaar? Te lang wachten vind ik niet eerlijk, maar zo’n geheim delen met iemand die ik nog niet zo lang ken is ook niet prettig.

Antwoord

Beste vraagsteller,

U stelt een lastige vraag, want wát vertel je wànneer als er sprake is van (nadere) kennismaking. Mijn inziens hangt het geheel en al af van de dame die u hebt ontmoet! Die kénnismaking is de eerste stap, en óf er een vervolg plaats vindt hangt niet af van eerdere begane misstappen of zonden, maar van een eventuele ontluikende liefde. Van te vóren zou ik er maar niet zenuwachtig over worden, want dat belemmert u in welke relatie dan ook. Mocht er sprake zijn van ‘elkaar beter willen leren kennen’, dan komt er vanzelf een moment waarop u met elkaar praat over ‘het verleden’. En dán pas besluit u wat u wél of niet vertelt, toch?

U bad om vergeving, schrijft u. Bij oprecht berouw en bekering (ómkering) kunt u toch ook weer vóóruit kijken? Maak uzelf dus niet steeds ‘slachtoffer’ van uw verleden maar vertrouw op God, die vergeven wìl. Begrijp me niet verkeerd: dit is geen gemakkelijke dooddoener of uitweg, maar heeft met gelóóf te maken! En daarnaast met een vraag van psychologische aard: kunt u uzelf vergeven?

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

prostitutie
1 reactie
Mevrouwref
Hoi,

Logisch dat je ermee zit, maar vraag de vrouw die je leuk vindt gewoon uit. Vandaag nog! Als je haar niet uit vraagt en haar niet beter leert kennen zul je altijd blijven nadenken of het wat had kunnen worden tussen jullie. Dus gewoon vragen. Dat is de eerste stap.
Verder sluit ik me aan bij mw Rots.