Gemeenschap gehad met prostituees

Ds. B.J. van Vreeswijk / Geen reacties

Vraag

Graag zou ik de volgende vraag bij u neerleggen. Ik ben een jongen van 22 jaar en heb diverse keren gemeenschap gehad met prostituees. Ik schopte toen tegen alles en vond ook dat goed. Het is zo eindeloos fout geweest! Ik heb mij voorgenomen niet tot een huwelijk te komen, maar ik bemerk dat de aantrekkingskracht van het vrouwelijke geslacht erg groot is (ik ga nu met een groep vrienden van onze gemeente op stap). Mag ik nog een relatie aangaan? Wat moet ik doen als ik een relatie aanga? Vergeeft God deze zonden nog wel? Ik heb zoveel gezondigd!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vriend,

Je eerste en belangrijkste vraag is, als ik het goed inschat: is er vergeving voor mijn grove zonden? Van belang hierbij is de oprechtheid van je schuldbelijdenis. Ik zeg dat omdat je ook laat blijken nieuwe aantrekkingskracht tot meisjes te hebben. Wees voor jezelf eerlijk en laat de zonde en de schuld vanwege die zonde voorop en op zichzelf staan. Niet de verlegenheid om een relatie aan te willen gaan met als rem je verleden mag de heimelijke bedoeling zijn.

Dan is het antwoord op je vraag of er vergeving is: ja. Denk aan David en zijn zonde met Bathseba. Denk aan Johannes 4, de Samaritaanse vrouw of Johannes 8 en dan ook aan vers 11 zondig niet meer. Daar mag je blijvend om bidden.

Je oude levenspatroon was geen binding of belofte aan een vrouw, maar het uitleven van begeerten. Je verbreekt geen jawoord en daarom denk ik niet dat je geen relatie mag aangaan. Hoe die tot stand komt en hoe je daarin je moet gedragen is niet gemakkelijk. Direct zeggen wie je was lijkt mij niet nodig en misschien ook te moeilijk. Zou het contact snel voorbijgaan dan draagt de ander jouw verleden mee en kan dat ook doorgeven aan je omgeving. Dat dient niemand. Als een relatie lijkt te groeien dan gebiedt de eerlijkheid iets van je hartstochten en je ontsporing op te biechten. Met het risico dat een meisje dat niet kan verwerken of accepteren. Dat zou dan een kruis zijn dat je moet dragen.

Wees in je contacten vooral ook zuiver en houd je ver van intimiteiten. Je kent je zelf. Groei in geloof en genade. Daarin past ook beheersing en geduld. Ik wens je inzicht in Gods Woord en genade toe en kracht om de goede strijd te strijden.

Ds. B. J. van Vreeswijk

Ds. B.J. van Vreeswijk

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Ds. van Vreeswijk is overleden op 01-03-2010

Tags in dit artikel:

prostitutie