Onbedoeld zwanger

Redactie Refoweb / 9 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 16 en heb een groot probleem. Ik durf niet tegen mijn ouders te zeggen dat ik zwanger ben. Ze gaan namelijk heel boos zijn of me tot abortus dwingen. Hebben jullie tips?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het beste advies dat wij je kunnen geven is om direct contact op te nemen met Siriz, voorheen VBOK. Zij hebben dagelijks te maken met ongewenste zwangerschappen en situaties waarin jij je nu bevindt. Zij adviseren en helpen je waar nodig en waar mogelijk.

Veel sterkte toegewenst,
Redactie Vragenrubriek

Zie ook deze antwoorden:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14919/zwanger-van-onkerkelijke-vriend

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/2150

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/652

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/2149

9 reacties
juni
beste kind,als je thuis niet terecht kan,kom je maar bij ons. refoweb heeft mailadres. maar misschien valt het mee,en wil jou thuis jou goed verzorgen?vraag de Heere toch raad.veel sterkte
vraagteken
Houd maar veel van je lieve kleine kindje, ik bid voor je, sterkte.
ceciel72
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!!
Sterkte met de zwangerschap hoop ik.
imvi
Heel erg veel sterkte!! Als je het eenmaal hebt houdt iedereen er ontzettend veel van, zo gaat het altijd, maar dat is makkelijk gezegd nu, maar wel waar, houdt dat in je achterhoofd. Ook je ouders! Gods zegen.
Roeltje
Hier een trotse oma van een lief kleinkind waarvan de moeder ook 16 was toen ze zwanger werd. Dat eerste jaar was idd best heftig maar had ook hele mooie momenten. Nu zijn wij alleen maar blij en dankbaar om het geluk wat dit kindje ons geeft. Onze dochter is erg dol op haar kindje en wil niet eens nadenken over de vraag ‘als’ en ‘wat als ik het over mocht doen’ want zo zegt ze, dan had ik m’n lieverd ook niet gehad.

Lieve vraagstelster, schakel gerust siriz in en als je een kerkelijke achtergrond hebt kun je ook gewoon terecht bij je dominee of pastorale persoon/ouderling binnen je kerk. Heel veel sterkte!
dkw
En als mensen je veroordelen of scheef aankijken of erg boos worden, doen ze meer als onze Heere Jezus Christus die alleen zei, ga heen en zondig niet meer.
Hij praatte de zonde niet goed, integendeel, maar hij was wel liefdevol en zo moet iedereen in je omgeving zijn vind ik.
Ria123
Inderdaad dkw: de Heere Jezus zei tegen haar beschuldigers: wie zonder zonde is werpe de eerste steen op haar... en wat gebeurde er (Johannes 8 vers 9): maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den ander, beginnende van de oudsten tot de laatsten. En de Heere Jezus zei daarna tegen de vrouw: Ga heen, en zondig niet meer.

De Heere Jezus was vol liefde.

Vraagstelster, zoek inderdaad hulp bij Siriz. Ik heb er alle vertrouwen in dat deze organisatie je goed kunnen helpen bij alles wat er nu op je afkomt.

Heel veel sterkte toegewenst.
mieppie
Raakte zelf om 17 jarige leeftijd zwanger. Durfde het thuis ook niet te vertellen. De schok was best groot,maar na de schok kwam zorg.Héél veel zorg. Mijn kind is nu 20 en ó wat ben ik trots op haar. En het kind zelf??Die is trots dat ze een jong moeder heeft waar ze lekker gek mee kan doen. Wees sterk en vecht voor je kindje. Neem bv dominee of iemand anders in de kerk in vertrouwen.Misschien iemand die erbij kan zijn als je het thuis gaat vertellen.
Nog 1 ding.Verlogen je kindje nooit.OOk dit kindje is een geschenk uit Gods hand.Ongeacht de situtaie. Het kindje heeft zijn/haar moeder nodig.Jouw dus.

Heel veel sterkte ,kracht en wijsheid.
altijdwat
mooi Mieppie..... een ervaringsdeskundige lijkt me het allerbeste voor dit meisje.