Man biecht prostitueebezoek op

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu ruim één jaar verkering met de ideale man. Althans, dat dacht ik. Hij heeft nu namelijk opgebiecht dat hij voordat hij mij kende jarenlang prostituees heeft bezocht. Hij heeft er zeer veel spijt van maar denkt dat hij zo slecht is dat God zijn zonden niet zal vergeven. Natuurlijk ben ik ontzettend kwaad. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Uitmaken of toch doorgaan? Ik weet niet of ik hem ooit nog zal kunnen vertrouwen.

Antwoord

Ik kan mij goed voorstellen dat je hier toch wel heel erg van geschrokken bent en dat dit een grote teleurstelling voor je is. Ik denk dat je hier behoorlijk door in verwarring bent gebracht en dit heb je ook zo maar niet verwerkt.

Ik vind het moeilijk om te zeggen of je nu wel of niet verder met hem moet gaan. Wel is het belangrijk om te weten waarom hij naar prostituees is gegaan en ook waarom dit bij herhaling is gebeurd? (er was toch ook de mogelijkheid van zelfbevrediging als de seksuele spanning te hoog opliep?).

Hij heeft er erg veel spijt van, zeg je. Hij heeft ook zijn zonden aan God beleden. Het bijzondere van de Heere God is dat Hij mensen ook werkelijk wil vergeven en dan opnieuw wil beginnen met mensen. Toch denk ik dat het goed is dat je vriend dit alles ook nog eens met een christelijke hulpverlener doorpraat om zo te achterhalen waarom dit allemaal heeft kunnen gebeuren en ook om te weten of er niet een kans op herhaling is in de toekomst. Ook een huwelijk kent z'n ups en z'n downs. Stel dat het eens wat minder gaat, zal zich dan een herhaling voordoen? Ik vind dat je hierover toch wat zekerheid moet hebben alvorens je het huwelijksbootje instapt.

Alie Hoek-Van Kooten

Lees meer artikelen over:

opbiechtenprostitutieverkering