Gods recht ervaren

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan een Ger. Gem.-predikant. Ik worstel al lange tijd met de vraag of het heil ook voor mij is. Ik ben heel serieus bezig met ‘het geloof’ en preken maken indruk op mij. Preken gaan ook met mij mee de week in. Echter, ik weet in mijn leven niet af van een moment waarop ik Gods recht heb ervaren en ik werd vrijgesproken in de vierschaar der consciëntie. Is dit nodig? En hoe kan ik zekerheid hebben of ik gerechtvaardigd ben?

Van een worstelende jongere.

Antwoord

Zie voor de antwoorden op je vragen onderstaande artikelen uit het archief. In alles geldt echter: Alleen Christus heeft aan Gods recht voldaan. Wil je daarin delen en de zaligheid verkrijgen, dan moet je allereerst bij Hem zijn. En Zijn nodiging tot het heil is welmenend en onvoorwaardelijk.

www.refoweb.nl/vragenrubriek/23704/instemmen-met-eeuwig-verloren-gaan

www.refoweb.nl/vragenrubriek/23275/rechtvaardigmaking

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22366/ingewikkelde-termen

www.refoweb.nl/vragenrubriek/556/gerechtvaardigd-door-de-vierschaar-van-conscientie

www.refoweb.nl/vragenrubriek/566/-komen-tot-jezus-christus-john-bunyan

www.refoweb.nl/vragenrubriek/2503/het-komen-tot-jezus-christus