De macht van de duivel

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Hoe komt het dat Lucifer Luther bezocht? De duivel heeft dus bepaalde macht, terwijl wij aannemen dat alles niet zonder Gods wil gebeurt. Dus God staat de duivel een bepaalde macht toe? Ook staat er in de Bijbel -toen Jezus met Lucifer in de woestijn was- dat satan zijn rijk kon geven aan Jezus. Dit zou dus kunnen betekenen dat de duivel macht heeft over de wereld. Hoe kan dit?

Antwoord

2 reacties
Sammie2016
Niet God maar de duivel is de heerser van de wereld.
Dat is een schok als ik het daar met mensen over heb, de meeste christenen die ik spreek geloven dat God de wereld regeert maar dat is echt niet zo.
Precies om de redenen die hierboven staan:
- hoe kon de duivel Jezus "alle koninkrijken der aarde" aanbieden als het niet van hem was? (Mat 4:8-9)
- satan de duivel: heerser van deze wereld, lees Joh 12:31
- satan misleidt de hele wereld: lees Openb 12:9

In het boek Job kunnen we lezen waartoe satan in staat is. Hij zette rovers ertoe aan Job van zijn bezittingen te ontdoen, vermoordde zelfs Jobs kinderen en maakte Job ernstig ziek (maar hij mocht hem niet doden van God).

Nu is zijn macht behoorlijk ingeperkt maar hij misleidt mensen nog steeds en leidt ze af van het dienen van de ware God en het ondersteunen van God Koninkrijk, een werkelijke regering door God.

God raadt ons ten strengste aan ...
Jakobus 4:7 Onderwerpt U daarom aan God; maar weerstaat de Duivel en hij zal van U wegvluchten.
Mug
De HEERE regeert. Dat de volken beven. Ps.99

Satan is een leugenaar!!