Voorbereiden op vervolging in Nederland

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik word bang en vreselijk onrustig van alle waarschuwingen over christenvervolging. Ik lees dat veel mensen schrijven dat we ons moeten voorbereiden op vervolging in Nederland, in Europa. Is het dan echt zo dichtbij allemaal? Zou de overheid, ons land, de christenen dan zo in de steek laten?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

5 reacties
Johnvb
Het is juist vreemd en ook niet zoals de Heere Jezus het ons heeft geleerd,in de bijbel, dat wij alle vrijheid en alle ruimte en rust hebben als christenen.
De Heere Jezus heeft het toch gezegd: "Ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten, ze hebben Mij vervolgt, ze zullen ook u vervolgen."
In Timotheüs staat: "al wie godzaliglijk leeft die zal vervolgd worden."

Petrus schrijft dat we niet vreemd moeten opkijken als er lijden komt, want het is voorzegt. En het moet ons juist verblijden, schrijft Petrus, omdat we dan deel hebben aan het lijden van Christus.

De voetstappen van Christus drukken. Hij veracht, wij dan dus ook. Hij vernederd, verraden, wij dan ook!

Dus: wees niet bang! Hij heeft het voorzegd; het zal gebeuren! "In de wereld zult u verdrukking hebben! Maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!"

In de zogenoemde eindtijdrede die de Heere Jezus hield vlak voor Zijn kruisdood, zei Hij dat als we voor overheden en stadhouders gesteld worden, dan zal de Heilige Geest ons de woorden geven die we dan moeten spreken.
Wat een belofte!
Omdat Hij leeft, ben ik niet bang voor morgen!

Maar weet je dan wel in Hem geborgen, dan kan je het lijden aan! Dan mag je vrijmoedig Hem belijden.
En komt dan de dood, dan mag je bij Hem komen! Dan is het niet een hopeloos einde, maar een eindeloze hoop!

Zijn zegen!
annie
Helemaal mee eens Johnvb! Zie niet op de omstandigheden, maar zie op Hem!
drj
Het korte antwoord:

Ja en ja.
Lola2015
Drj ;

Waar baseer je je beide antwoorden op?
drj
Uitsluitend mijn persoonlijke mening in combinatie met de gebeurtenissen van de laatste tijd.
Ik hoop van harte en bid dat ik ongelijk heb.

Onze familie uit Indonesie, d.w.z. dat gedeelte dat de Japanse bezetting en de daarop volgende wrede anarchie van de Bersiap-tijd heeft overleefd, zei het volgende:
Japan veroverde het ene na het andere land in Azie. De "domste" mensen voelden al lang nattigheid en gingen terug naar Nederland. Veel "intelligente" mensen deden dat juist niet.
"Ze zullen toch niet..." "niet hier..." "Vast niet..."
Ze hadden teveel te verliezen. "Mijn mooie huisje, mijn fijne baan, de school van de kinderen", enz.
Zij waren te laat.

Net als veel Joden in Duitsland...
"Ik heb toch in WOI gevochten en heb medailles, ik toch niet."
"We hebben toch niks gedaan."
... en in Nederland:
"Ze hebben er toch niks aan ons te doden. Waarom zouden ze anders zoveel moeite doen ons naar het oosten te transporteren?"
"We zijn jong en gezond, we zullen hard moeten werken..."
"Als we onderduiken, krijgen we pas echt problemen."
Ze kregen ongelijk.

De parallel is hier:

Niet WILLEN zien en ontkenning van datgene dat niet zijn MAG.

Vanwege de geschiedenis van mijn familie, heb ik me altijd voorgenomen, dat ik het zou zien als het zover was. En die tijd dat ik bevrees dat het komt is nu. In elk geval is er de realistische mogelijkheid, dat een oorlog der beschavingen in het Europa van de komende jaren zal uitbreken.
Ik voor mij trek daaruit de conclusie, dat ik allereerst mijn familie in veiligheid zal moeten brengen, d.w.z. emigratie. Pas daarna kan ik zien wat ik kan doen om te helpen het tij te keren.

Een dominee, die ik hoog acht, zei eens, dat de duivel ook niet weet wanneer de eindtijd komt, maar dat hij zich bij elke gelegenheid bereid houdt.
Dit lijkt me in elk geval een uitgelezen gelegenheid.
De bijbel zegt, dat er een tijd zal komen, dat mensen ons Christenen zullen doden en zullen denken God daarmee een plezier te hebben gedaan.
Van dat soort mensen lopen er in elk geval momenteel een heleboel rond.

Ik hoop dat ik volledig ongelijk krijg en alles te zwart zie.
Misschien gebeurt er een onverwacht wonder.
Maar laten we allemaal de mogelijkheden realistisch in de ogen zien en niet "het kan niet zijn, wat niet zijn mag".